Autobuze electrice și piste care traversează orașul
Planul include achiziția a patru autobuze electrice de 10 metri lungime și amenajarea a șase stații de încărcare. În paralel, va fi construită o pistă de biciclete care străbate întreg orașul, de la nord la sud, conectând zonele importante.
„Este o investiție majoră pentru un oraș mic, dar cu ambiții mari. Ne dorim un transport curat, eficient și prietenos cu locuitorii și turiștii”, spun reprezentanții Primăriei.
Cele două capete ale traseului, în Eforie Nord și Eforie Sud, vor fi legate de două centre moderne Park & Ride, unde oamenii își vor putea lăsa mașinile și continua drumul cu bicicleta sau autobuzul.
„Proiectul reduce traficul, poluarea și timpul pierdut în ambuteiaje. În plus, le oferă localnicilor și turiștilor alternative reale la mașina personală”, susține administrația locală.
Parcări supraetajate, panouri fotovoltaice și energie verde
Cele două parcări Park & Ride vor avea dotări spectaculoase: panouri fotovoltaice pe acoperiș, puncte de încărcare pentru mașini electrice și zone dedicate întreținerii autobuzelor.
În Eforie Nord, parcarea va avea o capacitate de 21 de autoturisme și 3 motociclete. În Eforie Sud, parcarea este și mai mare: 33 de mașini, 12 motociclete și 20 de biciclete. Energia produsă din surse regenerabile va fi stocată într-un sistem de 3 MW care va alimenta întregul sistem.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_056abd45157558a448be87853904bfab.jpg)
Eforie devine un exemplu pentru alte orașe
Administrația locală a identificat mai multe probleme în Planul de Mobilitate Urbană: lipsa transportului public local, trafic aglomerat, lipsa pistelor de biciclete și acces dificil între nord și sud. Acest proiect le rezolvă pe toate.
„Este un pas mare spre viitor. Vrem ca Eforie să fie un model de dezvoltare ecologică și sustenabilă, în care contează și omul, și natura”, a transmis primarul.
Investiția va fi gata în doi ani
Valoarea totală a proiectului este de 85.149.867,96 lei, din care peste 60 de milioane sunt fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană. Contractul a fost semnat pe 18 octombrie 2024, iar lucrările se vor întinde pe o perioadă de 24 de luni.
Până în 2026, orașul Eforie ar putea deveni una dintre cele mai moderne stațiuni de pe litoral, cu o infrastructură de transport gândită pentru viitor, nu pentru trecut.
„Ne dorim un oraș care se dezvoltă curat și inteligent, pentru toți cei care locuiesc aici sau vin în vacanță”, spun autoritățile.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_c967da6497ef0a3456f9e396d210ad55.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_54d4f0bf5f7e5abb2f0eda98e9675f42.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_da05f70be2bb5a73841de2ca8d354bc3.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_2bfe52063f17379bcdc742dfbcacc18c.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_0a761f1e60c41b52967d3d0212739f80.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_3fa8f0b372d1c093e4f64e6e5fd99ff6.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_293d98fb89d7da1c05c080c45685c635.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/206_c769d47aff53207e23f0abf60836f163.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_9dfa120911a1c90545061cec0477f2c6.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_286f9288648eb5a20cce01a8b2eb7cdc.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_cc7bdecf4b1aa6c43ef342a2d4ed061f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_d2b71152b51ea46aa735217d28841a5b.webp)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/233_8c688642b120dfed3a4e06a2005f6198.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/115_e70dcd5f3717b35bc290066cf7e5e726.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_aa2aec30fc1061c9f5d62a6c1d1659db.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_f5b61c0353d3a03f185d909de876489b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_1203d8fd7273e68a423bead7fc27097f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_682bc59b333adaab7e18814c587a0050.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_84efc88d0ff8a2b1baec92c159626ba4.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_9a7889c650165b0be611a1065450b98c.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_ba2d5eaf9684f9b0412bc8713f2d2eeb.jpg)
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.