Avea 19 ani si o slujba cu jumatate de norma la o firma de publicitate. 1997 a fost un an crucial pentru bucuresteanul Victor Osorhan. Atunci a prins gustul afacerilor, a renuntat la Facultatea de Mecatronica, de la Politehnica si s-a apucat de… imprimat. Acum are o afacere de succes. El realizeaza sacosele personalizate.
‘Am dorit sa am afacerea mea. Am inceput cu un singur calculator. Faceam carti de vizita, apoi am inceput sa primesc comenzi pentru personalizat agende, pixuri, brichete si sacose. Adunam orice leu castigat si il investeam. Prima masa de serigrafie (n.r. – imprimare) mi-am construit-o singur, cu un aparat de sudura’, isi aminteste cu nostalgie Victor Osorhan (30 de ani).
A avut succes pentru ca accepta comenzile mici, pe care alte firme le refuzau. ‘In iarna lui 1997, inainte de sarbatori, furnizorii nu ne puteau face o comanda. M-am ambitionat sa nu refuz clientul si am facut-o eu, intr-un apartament, ajutat de prieteni. Pentru a imprima cele 1.500 de sacose din plastic am muncit atunci trei zile fara pauza. Acum am cinci angajati, iar lucrarea asta se face in cinci ore’, spune Victor. Dupa ceva vreme s-a decis sa se specializeze doar pe sacose. ‘Pana acum avem un contract cu o companie aeriana, partide politice si firme din toate domeniile, dar poate reusim si peste granita’, povesteste Victor despre planurile de viitor.
In doua saptamani ii vor veni utilaje noi. Linii tehnologice moderne, in valoare de 45.000 de euro, luate in leasing. Firma se va muta intr-un spatiu nou, mult mai mare decat cele doua incaperi in care functioneaza acum. In 2007, Victor a avut o cifra de afaceri de 290.592 de lei si un profit de 69.689 lei, iar tanarul, acum student la Marketing, nu are de gand sa-si opreasca ascensiunea. Fiecare ban castigat e reinvestit in firma.