Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI), Asociația Elevilor din Maramureș (AEM) și Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE) cer răspunsuri din partea autorităților în ceea ce privește începerea noului an școlar.
Elevii spun că “de la momentul 11 martie, atunci când au fost suspendate cursurile în toată țara, elevii nu au avut parte de informații clare cu privire la modalitatea în care se va desfășura educația din toamnă. Este prioritar să se comunice cât mai curând un plan elaborat, stabil, care să răspundă nevoilor reale ale tuturor actorilor din sistemul educațional, dar în primul rând ale elevilor“, potrivit Edupedu.ro.
Anul școlar 2020-2021 începe în mai puțin de două luni, însă Ministerul Educației și Cercetării nu a oferit deocamdată niciun răspuns elevilor români.
”Suntem în august, ar trebui să avem un plan concret dacă vrem ca totul să se desfășoare așa cum trebuie în momentul în care începe școala. Noi optăm pentru o soluție descentralizată. Acolo unde nu sunt cazuri de coronavirus sau sunt foarte puține să se meargă fizic la școală, iar acolo unde sunt multe cazuri să se opteze pentru școala online în totalitate.
Fizic sută la sută, din păcate, nu se poate, chiar dacă ne-am fi dorit acest lucru. Nu avem spațiu suficient și nici condițiile sanitare din școli nu sunt cele mai bune”, a declarat Sabrina Spătariu, președintele Asociației Elevilor din Constanța, la Digi24.
Alex Rădulescu, reprezentantul Asociației Elevilor din București și Ilfov, susține măsurile descentralizate.
”În mod clar, ar trebui o descentralizare a măsurilor și trebuie aplicată legea care li se acordă resurse online tuturor elevilor care nu dispun de resurse financiare pentru a achiziționa aparate pentru conectarea la internet, inclusiv internet. Sunt foarte mulți elevi în țară care nu au acces la internet. Autoritățile trebuie să vină cu un plan concret, deoarece trebuie o pregătire amplă pentru recuperarea materiei, pentru asigurarea infrastructurii necesare”, a precizat Alex Rădulescu, la Digi24.
Acesta a mai spus: ”Variantele hibridă sau exclusiv online sunt fezabile, dar numai în momentul în care toți elevii au acces la internet sau la dispozitive conectate la internet. Aceste măsuri trebuie descentralizate și aplicate acolo unde se permite infrastructura și normele de igienă sanitară necesare”.
Asociațiile elevilor sunt nemulțumite că autoritățile nu le consultă pentru întocmirea planurilor referitoare la începerea noului an școlar. ”Nu ni s-a cerut părerea. Ne-au fost promisă o ședință în care vom putea discuta, dar nu s-a mai întâmplat. S-a vorbit doar cu partenerii de dialog social. În București nu sunt prea multe probleme la nivel de infrastructură și resurse educaționale online, dar în Ilfov încă există”, a explicat Alex Rădulescu.
Potrivit acestuia, reprezentanții Asociației Elevilor din Constanța (AEC), Asociației Elevilor din Maramureș (AEM) și Asociației Vâlcene a Elevilor (AVE) ”vor depune la oficiile poștale colecte cu propuneri și cu niște ceasuri în ele, pentru a semnala Guvernului, implicit autorităților, și Ministerului Educației faptul că timpul trece, iar educația nu poate aștepta, cum s-a întâmplat în această perioadă de criză”.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro