Cehoaica, miniona, bine dotata si elevata, cu experienta de sapte ani, ofer doamnelor si domnilor momente de neuitat. Nu, nu e vreo dama de companie, ci noua generatie Fabia de la Skoda. Pe care nu ne-am dat in laturi s-o incercam in primul drive-test oficial.
Dupa sapte ani si peste 1,5 milioane de unitati vandute, cehii de la Skoda au trimis in Romania noua Fabia hatchback, masina care a provocat rumoare anul acesta la Salonul de la Geneva, unde a fost prezentata in premiera. Noul model schimba radical linia vechii Fabii si se inscrie in cea deschisa de Roomster, vehiculul multiutilitar care a anuntat noua imagine de marca a Skoda inca din toamna lui 2006.
Cei mai rautaciosi pot afirma ca cehii au copiat pentru Fabia II designul Mini-Cooper pentru partea din spate a plafonului, acolo unde ar putea frapa si forma patratoasa a usilor. Mai lunga cu 3 centimetri (3,99 m) si mai inalta cu 4,6 centimetri (1,5 m), Fabia II se afla practic la granita dintre clasa mica si cea compacta.
Masina e mai spatioasa, dar mai putin stabila
Noul model ofera pasagerilor un spatiu mai mare decat precedentul, dar si o pozitie mai inalta la condus. Pe de alta parte, masina a pierdut din stabilitatea in mers o data cu cresterea inaltimii. Si daca tot vorbim de condus, trebuie spus ca a doua Fabia vine cu sapte versiuni de motorizare, trei de tip Turbodiesel si patru pe benzina. Dintre acestea, le recomandam numai pe cele pe motorina si cel superior pe benzina, de 1,6 litri – 16 V, de 105 cai putere soferilor care vor sa zburde pe sosea. Pentru familisti cel mai mic propulsor, 1,2 HTP, de 60 de cai putere, dar si cel de 1,4 MPI, de 86 CP pot satisface cerintele de mobilitate.
Preturile pleaca de la 9.549 euro (cu TVA) (pentru varianta ‘cheala’ de 1,2 HTP) si ajung pana la 15.915 euro, in functie de echiparile standard, dar se pot duce chiar spre 20.000 de euro daca sunt bifate mai multe pachete optionale de dotari.
Skoda Fabia II
Motor: 1,4 litri, 16V MPI benzina
Putere: 86 CP
Viteza maxima: 190 km/h
Consum mixt: 6,5 l/100 km
Acceleratie 0-100km/h: 12,3 s
Pret baza (taxe incluse): 11.097 €
Ochelarii pot fi depozitati intr-un suport din partea din fata a plafonului
Pe versiunile superioare, masina dispune de computer de bord, sistem de climatizare automata, airbag-uri pentru toti pasagerii, kit bluetooth si sistem audio MP3 cu conexiune iPod. Interiorul dezvaluie multe si ingenioase spatii de depozitare
Portierele fata dispun in capitonaj de spatii de depozitare pentru sticle de 1,5 litri
Textura scaunelor sport ne-a placut in mod deosebit. Exista nu mai putin de 10 variante de tapiterii, din care una partiala din piele
Chiar si persoanele mai inalte vor gasi spatiu mai mult decat suficient pe bancheta din spate. O calatorie mai lunga n-ar fi prea comoda insa pentru 3 persoane
Portbagajul ofera un volum util de 300 litri. Prin rabatarea banchetei spate poate creste la 1.163 litri