La 29 de ani, Alexandru Tuliciu face furori in randul pasionatilor auto. Imbinand talentul la desen cu priceperea in tinichigerie, tanarul a indraznit sa lanseze o afacere care in Occident e deja pe val: aerografia auto. Dupa ce trec prin mainile lui, masinile devin adevarate lucrari de arta.
Tinichigiu de meserie, baimareanul s-a apucat, in urma cu trei ani, in timp ce lucra la o masina, sa deseneze in joaca pe o capota demontata. A prins imediat gustul si a inceput sa caute alte bucati de caroserie pentru a-si consuma pofta de arta non-conformista. gM-a prins destul de tare treaba asta! Mi se parea ceva inedit, dar am vazut ulterior pe un canal tv mai multe documentare despre aerografia auto si mi-am spus ca pot face si eu astah, ne marturiseste Alex.
Folosindu-se de Internet si de intalnirile cu pasionatii de tunning auto, tanarul si-a facut rost de informatii si instrumente pentru a se apuca serios de arta airbrushingului, asa cum e cunoscuta gafarah. Dupa doua experimente reusite pe capotele masinilor unor cunostinte, Alex si-a convins un prieten bun sa-i lase pe mana un Volkswagen Golf 2 pentru realizarea unei lucrari complexe pe intreaga caroserie. hAm muncit mai bine de o saptamana la ea, dar a iesit peste asteptari. Cu masina asta ne-am prezentat dupa aceea la toate evenimentele de tunningh, povesteste baimareanul.
E suficient sa asisti numai la una din multele reprize necesare unei lucrari de aerografie pentru a realiza munca aproape de Sisif a artistului. hSe foloseste un pistol de vopsit in miniatura, numit aerograf, care are capatul reglabil pentru a seta grosimea jetului de vopsea pulverizat cu ajutorul aerului. Cea mai folosita setare este cea de 0,2 mm, dar se poate ajunge si la 1 cm. Aerograful poate realiza astfel efecte tridimensionale, umbre, detalii, linii subtiri, lucruri imposibil de atins cu ajutorul pensulei. Se lucreaza fie in sablon, fie direct manual, dar eu prefer ultima varianta, care reda mai bine talentul artistului. Nu e usor, iti trebuie multa rabdare. Uneori, cand trag o linie, trebuie sa-mi tin si respiratia pentru a nu gresih, afirma Alex Tuliciu.
Felicitat si incurajat de toata lumea, Alex a decis sa-si deschida, la scurt timp, propriul atelier, unde sa transforme noua pasiune intr-o afacere. Iar clientii au inceput sa apara. hAm cam unul pe saptamana. Acum lucrez, de exemplu, la doua motociclete si astept o Dacia Loganh, spune acesta.
Pictura costa maximum 1.500 euro
Inainte de a trece la vopsirea masinii, spune Alex, trebuie facuta mai intai o analiza a caroseriei, pentru a vedea cum se prezinta aceasta si ce materiale pot fi folosite. Totul dureaza aproximativ o saptamana si nu costa mai mult de 1.500 de euro. gN-am cerut pana acum foarte multi bani, chiar daca afara lucrarile complexe ajung si la 15.000 de euro. Ofer aceeasi garantie pe care o da producatorul de vopsea, care, de obicei, este de un an, dar eu garantez personal ca va tine mult mai multh, afirma Alex. Alaturi de alti pasionati in aerografie, baimareanul a fondat recent clubul KlarTart, unde artistii de gen se reunesc.
A pictat conceptul CooLogan
Printre clientii lui Alex Tuliciu s-a numarat chiar Automobile Dacia. El este cel care a pus in practica, la solicitarea uzinei pitestene, conceptul CooLogan, ipostaza artistica a celui mai cunoscut produs auto romanesc din prezent.