Oficialii au spus că schema, lansată în decembrie pentru a ajuta gospodăriile cu venituri mici și pentru a reduce emisiile de carbon, va fi relansată anul viitor.
Inițial, 25.000 de mașini electrice construite în Europa urmau să fie oferite spre închiriere de la 100 de euro pe lună, dar numărul vehiculelor s-a dublat după cererea masivă. Guvernul a transmis că a primit peste 90.000 de cereri până la sfârșitul lunii ianuarie.
Șoferilor care au refuzat să-și cumpere o mașină electrică, de obicei mai scumpă decât un vehicul pe benzină sau diesel, li s-a oferit o schemă de leasing cu testare a mijloacelor la un cost de 100-150 de euro pe lună pentru o mașină în valoare de cel mult 47.000 de euro.
La mai puțin de șase săptămâni de la lansare, schema care făcea parte din programul de realegere a lui Macron din 2022 a fost victima propriului succes și și-a depășit obiectivul inițial, a spus Palatul Elysée.
Ministrul industriei și energiei, Roland Lescure, a sugerat că oferta populară a fost constrânsă de numărul de vehicule electrice produse în Franța și a îndemnat producătorii de automobile din țară să accelereze producția.
„(Schema) este o victimă a succesului său. Totul s-a întâmplat mai repede decât am crezut. Poate că vom încetini puțin ritmul pentru a le oferi producătorilor francezi puțin timp și apoi să accelerăm, să accelerăm, să accelerăm”, a declarat Roland Lescure.
Ministrul francez a adăugat că detaliile schemei din 2025 vor fi publicate la sfârșitul acestui an.
Potrivit schemei suspendate la 6 săptămâni de la lansare, solicitanții trebuiau să aibă peste 18 ani, să locuiască în Franța, la cel puțin 15 kilometri de locul lor de muncă și să conducă mai mult de 8.000 de kilometri pe an ca parte a activității lor profesionale.
În plus, solicitanții trebuiau să aibă un venit impozabil pe gospodărie mai mic de 15.400 de euro pe an de persoană.
Contractul de leasing pe trei ani putea fi reînnoit o singură dată cu opțiunea de cumpărare a vehiculului, care trebuie să fi fost fabricat în Franța sau în altă parte în Europa.
Guvernul francez subvenționa fiecare vehicul cu până la maximum 13.000 de euro.
FOTO: Hepta