Mergi direct la conținut »
VIDEO/ 10 fructe de sezon pentru o sănătate beton
Ştiri Libertatea > Ştiri > VIDEO/ 10 fructe de sezon pentru o sănătate beton

VIDEO/ 10 fructe de sezon pentru o sănătate beton

Despre fructe, în general, se vorbește numai de bine. Despre fructe de sezon avem de spus ceva în plus. De la superlativ în sus!  

De Gabriela Boceanu,

Citricele, consacratele fructe de sezon

Burdușite cu vitamina C, citricele au o puternică acțiune antioxidantă și imunostimulatoare: ne feresc de infecțiile respiratorii specifice iernii. Alți 200 de nutrienți conținuți (flavonoizi, betacaroten, fier, calciu, magneziu, polifenoli etc.) ne apără de o paletă largă de afecțiuni: tonifică vasele de sânge, au acțiune antihemoroidală, antiinflamatoare și antialergică, mențin în limite corecte colesterolul și trigliceridele, asigură sănătatea sistemului muscular și nervos, previn  apariția multor forme de cancer: bucal, laringian, faringian, de esofag, de stomac, de sân, de prostată, de pancreas.

  1. PORTOCALA este “campioană” la conținutul de betacaroten. În plus, are un indice glicemic scăzut și reduce incidența bolilor renale și a pietrelor la rinichi.
  1. GREPFRUTUL stimulează circulația sângelui, protejând astfel inima, ajută în curele de slăbire și în caz de hipercolesterolemie și diabet.
  1. LĂMÂIA este cel mai redutabil antibiotic, antiseptic și antiviral natural, un excelent stimulator al imunității.
  1. MANDARINELE contribuie la fortificarea imunității, la sănătatea sistemului osos și a sistemului nervos, combătând stările depresive.

Fructele uscate, fructe de sezon… în extrasezon

Au, în general, aceleași beneficii pentru sănătate ca și în varianta fructe proaspete. Atu-ul lor constă însă în faptul că ne oferă nutrienții respectivi și iarna, când sunt, practic, ”în extrasezon”.

  1. CURMALELE: bogate în vitamine, fier, fosfor, cupru, magneziu, calciu, potasiu, mangan, aminoacizi, curmalele previn problemele digestive, bolile cardiovasculare și creșterea în greutate.
  1. PRUNELE uscate au proprietăți laxative, antiinflamatorii, stimulează sistemul muscular și nervos, ajută ficatul și splina, protejează stomacul și duodenul. Furnizează energie organismului (au o valoare energetică de cinci ori mai mare decât prunele proaspete).
  1. SMOCHINELE uscate: bogate în potasiu, calciu, fibre, magneziu, fier, vitamina K, ameliorează digestia, încetinesc procesul de îmbătrânire, mențin sistemul osos și greutatea corporală, reduc riscul de cancer, reglează tensiunea arterială, protejează flora intestinală și pielea etc.
  1. AFINELE uscate sunt unii din cei mai puternici antioxidanți: vitaminele și mineralele conținute previn infecțiile, regenerează vasele sangvine, reglează glicemia, protejează vederea și previn anemia.
  1. CAISELE USCATE: surse generoase de vitamine A, B, C, fier, fibre alimentare, potasiu, sărace în colesterol, sodiu și grăsimi saturate, ameliorează vederea, combat anemia, astenia, insomnia, regenerează țesuturile și nervii, ajută în convalescență.
  1. GOJI. Antioxidant de top, fortifică inima și sistemul imunitar, încetinește procesul de îmbătrânire, previne cancerul, reduce colesterolul rău, furnizează organismului energie și dă pinteni stării de bine.

 Citește și: 

Fructele cu coajă lemnoasă – cum te ajută să-ți menții sănătatea

 

Close
Închide
  Close