Articol de Daniel Ionașcu, Marți, 08 mai 2018, 16:51

Lansarea Android Things vine în momentul în care Google își ține conferința sa anuală destinată dezvoltatorilor. Numită Google I/O, aceasta debutează marți.

Android Things va fi pus la dispoziție gratuit producătorilor de electrocasnice și încorporabile, însă Google speră să facă bani pe măsură ce utilizatorii vor urma să facă tot mai multe căutări online pe acestea, vor vedea filmulețe pe YouTube sau vor cumpăra conținut media din Google Play.

Noul sistem de operare va concura cu Windows IoT de la Microsoft și sistemul GreenGrass de la Amazon.

Google garantează 3 ani de update-uri de securitate producătorilor și posibilitatea unor extinderi contra cost. De asemenea, ia în considerare scanarea automată a aplicațiilor pentru a evita virușii.

Revanșa internetului

Pe de altă parte, Android Wear, Android Automotive și Android TV nu prea au avut succes.

Google a schimbat la începutul acestui an numele Android în Wear OS din cauza confuziei că sistemul de operare pentru ceasuri inteligente ar fi fost compatibil doar cu smartphone-uri Android.

Apple a vândut de cinci ori mai multe smartwatch-uri decât toți producătorii cu Android Wear la un loc, potrivit companiei de cercetare IDC.

Nici Android TV nu a avut prea mult succes. Acesta este instalat pe televizoarele Sony, Sharp, Toshiba și Philips, pe mini-consolele Nvidia și pe o serie de decodoare media. Totuși, Samsung a vândut de patru ori mai multe televizoare cu propriul sistem Tizen decât toți producătorii de televizoare Android.

Android Automotive este și mai în urmă. Niciun model de mașină nu a fost lansat cu acesta, deoarece constructorii auto nu vor să devină dependenți de Google și nici nu prea sunt de acord ca gigantul online să dețină toate datele colectate.

Nu vor să fie dependenți de Google

De asemenea, modelele Android modificate prevalează în China, unde acestea sunt foarte populare. Dar Google nu beneficiază de pe urma lor, căci acestea vin de regulă fără serviciile și aplicațiile Google.

Concomitent, producătorii de electronice au devenit mai reticenți în a preinstala sistemele Google, după ce au învățat această lecție în privința smartphone-urilor și tabletelor.

Samsung folosește propriul Tizen pe ceasuri și televizoare, dar și pe camere, playere Blu-Ray și electrocasnice, ca și pe o serie de telefoane ieftine. LG deține webOS, pe care îl are instalat pe smart tv-uri și smart watch-uri, iar mai nou apare și pe frigiderele și proiectoarele companiei.

Succes și nu prea

Pe de altă parte, Google susține că versiunile precedente au parte totuși de rezultate notabile. Potrivit Google, activările de Wear OS au crescut anul trecut cu 70% comparativ cu 2016, în vreme ce primele vehicule cu Android Automotive vor apărea în 2019.

De asemenea, compania spune că Android TV are o popularitate foarte mare în sudul Asiei și America Latină, în special datorită operatorilor de cablu, care instalează sistemul pe decodoarele lor media.

Android Automotive este platforma dedicată industriei de profil. Android Auto este o inițiativă separată care necesită conectarea unui smartphone la bordul mașinii.

Producătorii auto din India și Brazilia sunt deja interesați de Android Automotive.

Google pariază și pe asistentul digital Google Assistant, ca și pe ”ecranele inteligente” prezentate la începutul acestui an.