”Începând cu 24 iulie 2020, Burda a renunțat la operațiunile din România – publishing, logistică și distribuție – care au fost preluate de un investitor strategic”, au declarat oficialii Burda, prin Dorothee Stommel, Head of International Communications.
“Am decis să ne revizuim portofoliile încă înainte de pandemie”
Martin Weiss, CEO Burda International și membru al consiliului de administrație la Hubert Burda Media, a explicat: ”Am început să ne revizuim portofoliile internaționale Burda din mai multe țări încă dinainte de pandemie, cu scopul de a ne concentra pe piețele noastre de bază. În România, mai ales, businessul care ține de logistică a avut o creștere impresionantă în ultimii ani. Ca urmare, focusul a fost mutat dinspre operațiunile media tradiționale și am decis să vindem operațiunile de publishing, logistică și distribuție din România”.
Operațiunile au fost preluate de un fost acționar al companiei de distribuție Hiparion, care a intrat în faliment acum 10 ani.
Grupul opera prin firmele Burda România (unde erau, în principal, revistele grupului) și prin Casa de Difuzare (companie care avea contracte de distribuție cu hypermarketinguri și benzinării). Firma are și o activitate de transport a publicațiilor către zonele de distribuție.
Cine a preluat operațiunile
Operațiunile Burda România au fost preluate de Lucian Vegheș, după cum au declarat pentru Paginademedia.ro oficialii companiei internaționale Burda. Lucian Vegheș a fost unul dintre acționarii Hiparion pe vremea când distribuitorul de presă a intrat în faliment.
Practic, prin ieșirea companiei germane, în publishing a rămas un singur investitor străin în România – Ringier (Elveția).
Compania site-ului propriu, Burda International este activă pe 17 piețe, publică în prezent peste 230 de reviste și oferă un număr mare de servicii media digitale. În România, Burda era prezentă pe piață din 1999.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro