Cel mai inalt viaduct din lume se afla in sudul Frantei si traverseaza raul Tarn, situat la cinci kilometri vest de orasul Millau, exact prin mijlocul vaii. Podul, care e sustinut de sapte stalpi, are o inaltime maxima de 343 de metri, o latime de 32 de metri si o lungime de 2.460 de metri.
Viaductele (n.r. – din lat. via = drum + ducere = a duce, a conduce) au inceput sa fie ridicate inca din Antichitate, cei mai renumiti constructori de astfel de poduri fiind romanii. Cu toate acestea, viaductele s-au raspandit abia o data cu aparitia cailor ferate, prin 1830.
Constructia imensa din Franta depaseste cu 16,15 metri inaltimea Turnului Eiffel. Millau are patru benzi de circulatie, cate doua pe ambele sensuri, si este o parte a drumului A-75, care leaga nordul Europei de zona mediteraneana. Ridicarea podului a costat circa 523 milioane de dolari si a necesitat peste doua miliarde de tone de beton si metal. Desi initial se credea ca lucrarile vor dura mai putin de trei ani, din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile s-a muncit la pod din 10 octombrie 2001 pana pe 14 decembrie 2004, cand a fost inaugurat oficial de presedintele Jacques Chirac.
Constructia poate fi vazuta si din spatiu
Grandioasa constructie are o garantie de 120 de ani si a devenit un punct de atractie pentru turisti. In plus, fiind atat de mare, poate fi observata chiar si din spatiu.
Cel mai lung viaduct din estul Europei va fi in Romania
Cel mai lung viaduct din estul Europei va fi construit in Romania, langa localitatea Suplacu de Barcau, si va face parte din sectiunea C3 a Autostrazii Transilvania. Podul, care se va intinde pana la localitatea Bors, va avea o lungime de 1,8 kilometri, iar pentru ridicarea lui, investitia initiala desemnata autostrazii a fost suplimentata cu 60 de milioane de euro. Conform directorului general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale, Mihai Grecu, citat de Mediafax, tronsonul Suplacu de Barcau – Bors va fi finalizat in 2009.