După injecția mecanică, cea monopunct electronică și cea multipunct computerizată, în momentul de față, singura metodă de alimentare cu carburant a motorului este injecția.

În articolul de astăzi îți vom spune tot ceea ce trebuie să știi despre injectoare și injecție, una dintre problemele ce pot apărea la mașinile noi.

Ce sunt injectoarele și ce rol au acestea?

Injectorul de combustibil reprezintă piesa finală din sistemul de injecție. Pe scurt, este o supapă controlată electronic care are rolul să debiteze, să pulverizeze cât mai fin carburantul și să-l direcționeze către camera de ardere.

Injectorul primește combustibil din rampa de înaltă presiune și este conceput astfel încât să se deschidă și să se închidă de mai multe ori pe secundă. Toate acțiunile injectorului sunt controlate de către ECU sau Electronic Control Unit (n.n. – unitatea de control a motorului).

Injectoarele sunt montate în chiulasă astfel încât capătul care pulverizează combustibilul se află în interiorul cilindrului. Acest tip de injecție se numește injecție directă.

Majoritatea sistemelor de injectie de pe automobilele moderne sunt de tip multipunct. Cu alte cuvinte, acestea au câte un injector pe fiecare cilindru, fiecare dintre acestea fiind controlat individual.

Arhitectura unui injector este următoarea: carcasa, care este confecționată din metal sau din plastic, supapa, pe care o acționează un solenoid, cele două conexiuni electrice, care fac posibilă alimentarea cu energie electrică de la bateria mașinii, filtrul din partea superioară, care previne pătrunderea impurităților în motor.

În plus, sistemul mai cuprinde un calculator de injecție și pompa de injecție. Trebuie să știi că injectoarele de pe „benzinare” sunt simple, în timp ce injectoarele folosite de motoarele diesel au și rol de pompă. Acestea se montează pe galeria de admisie și împiedică pătrunderea aerului nedorit în motor.

Sistem de injecție la un motor diesel
Sistem de injecție la un motor diesel

Ce probleme pot apărea la nivelul injectoarelor?

Asemenea oricăror piese componente ale unei mașini, și injectoarele se pot defecta. Ele sunt destul de vulnerabile în raport cu disfuncțiile mecanie având în vedere că înglobează suficient de multă tehnologie.

Iată care sunt cele mai dese probleme ce pot apărea la nivelul injectoarelor:

Murdărirea injectoarelor

Acțiunea carburanților, scurgerile de aditivi sau cele de ulei pot provoca acumularea de mizerie pe injectoare. În aceste condiții fluxul de combustibil poate fi perturbat ceea ce va necesita o intervenție mecanică pentru curățare.

Înfundarea injectoarelor

Injectoarele se înfundă atunci când există acumulări reziduale. Acest fenomen poate fi stopat/împiedicat prin efectuarea unei proceduri de curățare într-un service specializat. Astfel, va fi eliminată rugina din interior, iar fluxul de carburant va fi, astfel, reluat și se va desfășura la parametri optimi. Înfundarea injectoarelor este des întâlnită la mașinile diesel, în condițiile unor cicluri scurte și repetate în traficul urban

Blocarea injectoarelor

Acest fenomen poate apărea în interiorul injectorului din cauza defectării duzei prin care este pulverizat carburantul. Totodată, injectorul se poate bloca pe exterior din cauza depunerilor de rugină, ceea ce duce la lipsa de control asupra debitului de benzină/motorină. 

Ce se întâmplă cu mașina când se defectează injectoarele?

La mașinile moderne, în clipa în care un injector nu mai funcționează la parametri, se va aprinde martorul de bord „check engine”.

Se întâmplă uneori ca un injector să nu funcționeze atunci când motorul este la ralanti. În schimb, la turație mare este foarte posibil să-și revină. Totodată, un injector este capabil să se repare la viteze mari deoarece atunci fluxul de benzină/motorină este mai mare.

În același timp, un injector defect poate face ca motorul să dea rateuri. Explicația este aceea că pe fiecare cilindru este câte un injector, iar motorul nu poate porni dacă un injector este deteriorat.

În cazul în care un injector cedează în timpul mersului, motorul va pierde din putere, răspunsul la accelerație va fi foarte slab, iar motorul va transmite vibrații pe care le vei resimți.

Un alt simptom al unui injector defect este creșterea nejustificată a consumului de carburant. Explicația este foarte simplă: injectorul defct nu va mai putea pulveriza combustibilul și, practic, combustibilul va curge pur si simplu.

În sfârșit, fumul care iese pe țeava de eșapament va fi dens și negru și apare atunci când procesul de ardere este incomplet. Drept urmare, mult combustibil va rămâne nears.

Citeşte şi:

Sonda Lambda – ce este și ce se întâmplă cu mașina când se defectează

De ce se oprește motorul în mers și ce faci când se întâmplă acest lucru

Urmărește-ne pe Google News
Ce spune despre România un japonez care s-a mutat din 2007 aici. A remarcat un mare defect la români
PARTENERI - GSP.RO
Ce spune despre România un japonez care s-a mutat din 2007 aici. A remarcat un mare defect la români
ȘOC! Reacția lui Liviu Dragnea după ce Irina Tănase a ajuns la DNA. IREAL ce a spus
Playtech.ro
ȘOC! Reacția lui Liviu Dragnea după ce Irina Tănase a ajuns la DNA. IREAL ce a spus
Cum pot fi cumpărate maşinile vândute de ANAF. Audi sau Volkswagen la preţ de câteva mii de lei
Observatornews.ro
Cum pot fi cumpărate maşinile vândute de ANAF. Audi sau Volkswagen la preţ de câteva mii de lei
Horoscop 22 ianuarie 2022. Scorpionii trebuie să se ferească de probleme suplimentare și să fie atenți la ceea ce spun
HOROSCOP
Horoscop 22 ianuarie 2022. Scorpionii trebuie să se ferească de probleme suplimentare și să fie atenți la ceea ce spun
A murit Louie Anderson
Știrileprotv.ro
A murit Louie Anderson
Cum a reacţionat Reghecampf când a auzit zvonurile despre presupusul amant al Anamariei Prodan: ”Venea la noi acasă”
Telekomsport
Cum a reacţionat Reghecampf când a auzit zvonurile despre presupusul amant al Anamariei Prodan: ”Venea la noi acasă”
FURMARK - cum să alegi blănurile naturale
PUBLICITATE
FURMARK - cum să alegi blănurile naturale