În primele trei luni din 2015, în România au fost înregistrate 14.433 de autoturisme. La nivelul Europei, înregistrările de autoturisme noi au avansat în primul trimestru cu 8,2%, la 3,81 milioane de unități, potrivit datelor publicate vineri de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), potrivit profit.ro.
Între piețele auto mari, înmatriculările din Spania au urcat în primul trimestru cu 6,9%, iar cele din Italia cu 20,8%. Marea Britanie a consemnat o creștere de 5,1% a înmatriculărilor, Franța de 8,2%, iar Germania de 4,5%. Scăderi au avut loc Grecia (-11,3%) și Olanda (-10,2%). În luna martie, înmatriculările auto din România au crescut cu 23,1%, de la 5.339 unități la 6.572 unități.
La nivelul UE, avansul înregistrărilor de autoturisme noi a fost de 6%, la 1,7 milioane de unități.
În martie, înregistrările Dacia în UE au avansat cu 4,7%, de la 38.325 unități în martie 2015 la 40.119 unități. Cota de piață s-a menținut la 2,4%.
Vânzările de mașini noi ale grupului Renault, al treilea mare producător la nivel european, care deține și marca Dacia, au avansat în primul trimestru cu 6,9%, la 368.228 unități, iar cota de piață a scăzut la 9,4%, de la 9,5% în intervalul intervalul similar din 2015.
În martie, înmatriculările grupului Renault au urcat cu 8,9%, la 157.109 de autoturisme, conferind o cotă de piață de 9,2%, față de 9% în urmă cu un an. Pe ansamblul anului trecut, înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut cu 15,7%%, la 81.162 de unități, în timp ce livrările Dacia au avansat la nivelul UE cu 5%, la 377.165 unități.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro