Prima garnitură, operată de CFR Călători, a plecat din Gara de Nord la ora 23.50, ajungând la stația de lângă terminalul Sosiri de la Otopeni la 0.10. Traseul are 19,5 kilometri.
Trenul care urma să plece din Gara de Nord la ora 8.35 a avut însă o întârziere de 30 de minute, adică mai mult decât călătoria în sine până la Aeroportul Otopeni.
Întârzierea a fost cauzată de probleme de semnalizare la stația Mogoșoaia, relatează Digi24.
Din cauza problemelor de sincronizare, scrie și Hotnews, trenul de 9.11 nu a mai plecat din Otopeni, fiindcă nu exista nicio garnitură, din cauza întârzierilor. Astfel, s-a ajuns ca timp de 80 de minute să nu plece niciun tren către Gara de Nord.
CFR SA a admis situația, precizând că întârzierile s-au produs „din cauza unor probleme tehnice neprevăzute”.
„CFR SA informează că, din cauza unor probleme tehnice neprevăzute, se înregistrează mici întârzieri în circulația trenurilor pe ruta directă Gara de Nord – Aeroport.
Dat fiind faptul că este prima secție de cale ferată pe care se aplică sistemul de operare de tip «cadențat», pe o linie nouă și cu o instalație nouă, au apărut aceste probleme tehnice, însă ele au fost deja identificate și vor fi rezolvate în scurt timp, astfel încât circulația trenurilor spre și dinspre aeroport să se desfășoare în condiții normale de trafic”, se arată într-un comunicat remis, duminică dimineață, de Compania Națională CFR SA.
CFR SA cere scuze călătorilor și îi asigură că problemele de ordin tehnic vor fi remediate operativ, iar trenurile pe relația Gara de Nord – Aeroport vor circula în condiții normale.
72 de trenuri vor circula non-stop pe ruta Gara de Nord – Otopeni și retur, iar călătoria va dura aproximativ 20 de minute. Un bilet costă 4 lei.
Potrivit CFR, serviciile de transport de călători din Gara de Nord spre aeroport și retur vor fi disponibile prin introducerea de trenuri cu mers cadenţat, la un interval de 40 de minute (24h/24h).
Transportul feroviar între Gara de Nord din Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă din Otopeni va fi asigurat de trei operatori, CFR Călători, Regio Călători și Transferoviar Călători.
Cum vor circula trenurile pe ruta Gara de Nord – Aeroportul Otopeni
CFR Călători (operatorul naţional de transport feroviar de călători) – 42 de trenuri, dintre care 20 de trenuri vor circula între orele 0.00 și 10.16 şi 22 trenuri, între orele 14.30 și 0.00.
Regio Călători (operator privat de transport feroviar de călători) – 20 de trenuri, dintre care 12 trenuri vor circula între orele 21.50 și 5.36 şi 8 trenuri, între orele 9.50 și 14.56.
Transferoviar Călători (operator privat de transport feroviar de călători) – 10 trenuri, dintre care două trenuri vor circula între orele 2.30 și 3.36, 6 trenuri, între orele 10.30 și 14.16 şi două trenuri în intervalul 20.30 – 21.36.
398,1 milioane de lei este valoarea contractului, iar sursa de finanţare o constituie fondurile europene nerambursabile.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro