Unitatea Specială de Aviaţie a MAI operează cu elicopterele Mi-8, care au putut fi văzute intervenind în cazul unor catastrofe. Tot la Băneasa staţionează şi elicopterele de patrulă şi de supraveghere ale Poliţiei, precum şi aparatele roşii SMURD. După construirea terminalului VIP al Aeroportului Băneasa, toate acestea ar putea fi simple obiecte de decor, pentru că regimul de înălţime al noilor construcţii le-ar împiedica să efectueze zboruri în deplină siguranţă, la intervenţii urgente sau pentru transportul unor pacienţi în stare gravă. Conducătorii Unităţii Speciale de Aviaţie au adresat proiectantului mesaje oficiale prin care avertizează că “realizarea obiectivului propus va pune unitatea noastră în imposibilitatea de a-şi desfăşura activităţile de zbor şi pentru executarea misiunilor ordonate, prin închiderea culoarului de zbor”. Mesajele oficiale informează că MAI nu-şi va da avizul pentru construcţie.
«Până în primăvară, se rezolvă»
«Cunosc situaţia, însă este una temporară. Într- adevăr, nu există avizul respectivelor instituţii. Până în primăvară însă se rezolvă. Au existat discuţii cu MAI şi cu SMURD şi s-a ajuns la o soluţie. Acum, oricum nu se lucrează, din cauza condiţiilor meteo. Æantierul va fi redeschis abia la primăvară, şi, aşa cum v-am spus, până atunci toate problemele vor fi rezolvate”, ne-a explicat George Mihalcea (foto), directorul general al Aeroportului Internaţional Băneasa – Aurel Vlaicu.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro