De Delia Chilianu,

UPDATE 28 MARTIE, ora 14.20: Proiectul a fost votat astăzi de consilierii generali.

În cazul instituirii căii proprii pe un tronson de 21, 6 km se obține o viteză de exploatare de 15,83 km/h pentru linia 1, respectiv o capacitate de transport de 2.665 călători/oră și sens pentru linia 1, cu circa 20% mai mult decât în prezent”, se arată în raportul de specialitate.

Pentru că, pe o anumită porțiune de drum, tramvaiul 10 circulă pe același traseu cu tramvaiul 1, proiectul face referire și la linia 10.

Lungimea totală a traseului liniei de tramvai 1/10 care poate fi separată de traficul auto general este de circa 21,6 km ( lungime gard), exclusiv intersecțiile și zonele de acces, conform planurilor aprobate de Comisia de Circulație din cadrul PMB”, potrivit raportului de specialitate.

Soluția pe care vrea să o aplice municipalitatea este similară cu cea de pe linia de tramvai 21, care de curând a fost delimitată cu garduri.

Pe anumite tronsoane, respectiv Bulevardul Timișoara și Soseaua Viilor, separarea se va face cu stâlpișori omologați, din poliuretan, cu înălțime de 750 mm, montați pe bordurile de separare a amprizei liniilor de tramvai de traficul auto.

Linia tramvaiului 1 va fi separată

Detalii din proiectul despus la Primărie

Raportul de specialitate mai arată că, în urma acestei măsuri, numărul de călători va crește cu aproximativ 400 de persoane/ oră/ sens. În plus, vor circula 15 tramvaie, în loc de 18. Valoarea totală a investiției cu TVA este de 6.281.261 de lei.

Alături de alte proiecte, consilierii l-au aprobat și pe cel potrivit căruia femeile însărcinate ar urma să primească un ajutor financiar de 2.000 de lei.


Citește și: 

#salvatipipera | Stația de metrou care și-a atins capacitatea. Ce recorduri s-au înregistrat la Pipera

Adevăratul motiv pentru care Raluca Arvat a plecat de la Pro TV după 20 de ani. A vrut să se afle de la ea
GSP.RO

Adevăratul motiv pentru care Raluca Arvat a plecat de la Pro TV după 20 de ani. A vrut să se afle de la ea