MENIU CAUTĂ
, de Delia Chilianu

Linia tramvaiului 1, separată cu garduri de traficul auto. Va circula ca metrou ușor, pe 21,6 kilometri

Distribuie

Circulația tramvaielor de pe traseul 1 este îngreunată de autovehiculele care pătrund deseori pe linie. Din această cauză nu se poate asigura o frecvență de circulație constantă, conform graficelor stabilite. Primăria Capitalei vrea să facă încă un proiect după modelul liniei 21: linia tramvaiului 1 să fie separată de traficul auto cu garduri speciale.

UPDATE 28 MARTIE, ora 14.20: Proiectul a fost votat astăzi de consilierii generali.

În cazul instituirii căii proprii pe un tronson de 21, 6 km se obține o viteză de exploatare de 15,83 km/h pentru linia 1, respectiv o capacitate de transport de 2.665 călători/oră și sens pentru linia 1, cu circa 20% mai mult decât în prezent”, se arată în raportul de specialitate.

Pentru că, pe o anumită porțiune de drum, tramvaiul 10 circulă pe același traseu cu tramvaiul 1, proiectul face referire și la linia 10.

Lungimea totală a traseului liniei de tramvai 1/10 care poate fi separată de traficul auto general este de circa 21,6 km ( lungime gard), exclusiv intersecțiile și zonele de acces, conform planurilor aprobate de Comisia de Circulație din cadrul PMB”, potrivit raportului de specialitate.

Soluția pe care vrea să o aplice municipalitatea este similară cu cea de pe linia de tramvai 21, care de curând a fost delimitată cu garduri.

Pe anumite tronsoane, respectiv Bulevardul Timișoara și Soseaua Viilor, separarea se va face cu stâlpișori omologați, din poliuretan, cu înălțime de 750 mm, montați pe bordurile de separare a amprizei liniilor de tramvai de traficul auto.

Linia tramvaiului 1 va fi separată

Detalii din proiectul despus la Primărie

Raportul de specialitate mai arată că, în urma acestei măsuri, numărul de călători va crește cu aproximativ 400 de persoane/ oră/ sens. În plus, vor circula 15 tramvaie, în loc de 18. Valoarea totală a investiției cu TVA este de 6.281.261 de lei.

Alături de alte proiecte, consilierii l-au aprobat și pe cel potrivit căruia femeile însărcinate ar urma să primească un ajutor financiar de 2.000 de lei.


Citește și: 

#salvatipipera | Stația de metrou care și-a atins capacitatea. Ce recorduri s-au înregistrat la Pipera

Citește mai multe despre primaria capitalei și RATB pe Libertatea.

Comentarii