Cuprins:
Lotul de pe Autostrada A0 București costă 398 de milioane de lei fără TVA
Contractul pentru lotul de pe Autostrada A0 București între DN 3 (Pantelimon/Cernica) și DN 2 (Afumați) a fost atribuit companiei chineze China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC). Acest tronson, cunoscut ca Lotul 3 Nord al A0, are o lungime de 8,6 km și include un nod rutier important cu DN2. Contractul a fost semnat în martie 2023, având o valoare de aproximativ 398 de milioane de lei fără TVA (circa 400 de milioane de lei).
Asociația Pro Infrastructură a explicat și motivul pentru care compania controlată de statul chinez nu va reuși să se încadreze în termenul promis de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și Ministerul Transporturilor.
„Deși vorbim de două companii diferite, China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC) la București, respectiv Sinohydro la Zalău, ambele sunt controlate de mâna lungă a statului chinez care în 2021 a primit interzis la licitațiile din România și, prin urmare, nu are nicio motivație să-i dea bice în teren”, se arată în postarea celor de la Asociația Pro Infrastructură.
Există totuși și o veste bună pentru șoferii din București, în ceea ce înseamnă lotul 3 de pe Autostrada A0 București Sud, care se apropie de finalizare.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_11b205ab19b4edadc197780ee61c0f33.jpg)
Scenariul pesimist pentru finalizarea lotului 3 de pe Autostrada A0
Specialiștii de la Asociația Pro Infrastructură au explicat că lotul 3 de pe Autostrada A0 Nord nu va fi gata în 2025, deși a fost promis de CNAIR și Ministerul Transporturilor.
„Ritmul nu este nici pe departe suficient. Optimist, e posibilă deschiderea traficului cam într-un an, dincolo de termenul contractual din februarie 2026. Dar în scenariul pesimist ajungem (mult) în vara 2026, dacă antreprenorul nu reușește o mobilizare bună”, se arată în postarea de pe Facebook.
Întârzieri și la autorizația de construire pentru lotul 3 de pe A0
Întârzierea lucrărilor vine și în contextul în care o a doua autorizație de construire a fost emisă la aproximativ un an și jumătate după ce a fost semnat contractul.
„Contractul pentru cei 8,6 kilometri dintre DN3 (Pantelimon) și DN2 (Afumați) a fost semnat cu chinezii de la CCECC în 16.03.2023, are ordin de începere emis în 22.05.2023 și prevede 12 luni de proiectare și 18 de execuție. Abia în 6.08.2024 s-a emis a doua autorizație de construire aferentă restului lotului, mai bine de 6 kilometri, anterior fiind autorizată doar zona nodului cu DN2. Așadar, termenul de finalizare actualizat este prima parte a lunii februarie 2026”, a mai explicat Asociația Pro Infrastructură.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_3a51a9561a5a1ae45a37102bc92b8794.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_5ac8cf35304509bd2a98551c7bc5d112.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_6454574197e1cad09ab8736855a948dc.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_ff9efb452bc592a5cdc8cc18daa680bb.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_0a761f1e60c41b52967d3d0212739f80.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_bb31dce375ba94289b76be4b65ce7fc0.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_bd66b79e46977cdefa85bb233c3f1c8d.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/206_0c528a37958f300e243f87f7548f03bd.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_0db3fba6422e18fe537ce591678c2a2e.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_bcff1d430adfcb71b6c6da9c97b5a3e6.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_cc7bdecf4b1aa6c43ef342a2d4ed061f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_d66c8bf4b7ba403b4b2536beedeb3363.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/233_d8d36af62282d5194281f99224bdddeb.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/278_97bdc03bb10c5f88ecc46e5e39d8ceca.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_fcf0ae5dcd54b577d30de8efd7204f6f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_4a79096a8142d2b21dff4bc37e618be1.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_04d3c7147f30e5952fce1d78cfe6a425.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_87945a468daa15a3e39f319ef6e0db4f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_b9424f1cb3e4ab0f8649fa2d8c72bc1a.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_6e9061bbacac1413fd230996e42d2732.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_5709ab13ce18b18633cab643bd70ef75.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/254_d7a7274f8ac64bfed254c677700f210b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/206_98b84a61cfdd08c45d28275ec7bdab0f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/255_62792b2c080867498dd63d59e2046483.jpg)
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.