Școala îşi obliga în prezent elevii să înveţe din manuale pline de greşeli, vechi de aproape 20 de ani. De exemplu, în unele cărți, România se învecinează la sud-vest cu… Iugoslavia. Editurile recunosc că manualele nu mai corespund nevoilor pe care le au elevii de astăzi.
Așadar, manualele elevilor se schimbă, iar beneficiari sunt cei din clasa a IV-a! La gimnaziu vor studia pe manuale adaptate noii programe. Generaţia lor va fi prima care va testa şi noile manuale pentru clasele a VI-a, a VII-a şi a VIII-a.
Consiliul Naţional al Elevilor trage un semnal de alarmă şi sustine că 80% dintre şcolari sunt nemulţumiţi de materiile predate. Chiar dacă sunt încă în lumea jocurilor şi-a jucăriilor, copiii de clasa a II-a, de exemplu, sunt obligaţi să înveţe… multipli şi submultipli.
„Părinţii acuză că este o programă încărcată, care epuizează fizic. Copiii vin pur şi simplu dărâmaţi fizic acasă. Nu există o interacţiune. Copiii îşi doresc o interacţiune mai mare între profesori şi ei. Nu-şi doresc decât să nu fie folosiţi pe post de memorator”, explică Iulian Costache, președintele Federaţiei Părinţilor din Învăţământul Preuniversitar din România.
Criticat din toate părţile, Ministerul Educației promite schimbarea învăţământului actual. După ce a avizat manuale noi pentru clasele I, a II-a şi a III-a în luna decembrie, se pregăteşte să încheie distribuirea manualelor noi pentru clasa a patra.
Concomitent cu finalizarea noilor manuale pentru ciclul primar, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei anunţă un nou plan de învăţământ pentru elevii claselor gimnaziale.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro