Cuprins:
În urmă cu două zile, angajații Metrorex au făcut grevă japoneză, sindicaliștii atenționând călătorii şi personalul de decizie că, dacă solicitările nu le vor fi ascultate, vor face o grevă.
Astăzi, însă, trenurile de metrou din București circulă la un interval de 6 minute în orele cu vârf, în loc de 4 minute, anunță compania.
Metrorex anunță că încearcă să suplinească mecanicii
„Astăzi, 5 februarie 2025, circulația trenurilor pe Magistrala 2 se desfășoară la un interval de 6 minute în orele cu vârf de trafic, față de intervalul de 4 minute prevăzut în programul de circulație aprobat”, se arată în comunicatul de presă.
Potrivit aceleiași surse, Metrorex explică faptul că această situație este cauzată de „absența din motive medicale a mai multor mecanici de tren”.
Ca urmare a acestei situații, trei trenuri de metrou din București din cele 18 care merg în mod obișnuit pe Magistrala 2 au fost anulate.
Acest lucru afectează semnificativ fluxul de călători în orele de vârf.
Conducerea Metrorex a anunțat că încearcă să suplinească personalul necesar pentru a normaliza programul de circulație.
Sindicaliștii de la metroul din București au făcut grevă japoneză luni. Care sunt nemulțumirile
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_a9a572d0b4d53c0001052e94f1fdae04.jpg)
Angajații metroului din București au făcut grevă japoneză luni dimineață, anunță sindicaliștii, ei atenționând călătorii şi personalul de decizie că, dacă solicitările nu le vor fi ascultate, pe 10 februarie vor declanşa o grevă.
Care sunt nemulțumirile sindicaliștilor de la metroul din București
Principalul motiv de nemulțumire al sindicaliștilor de la metroul din București este anularea, prin ordonanța-trenuleț, a creșterilor salariale negociate în decembrie 2024.
Potrivit secretarului general al Sindicatului din Metrou, Cristian Bratu, ordonanța a anulat toate drepturile negociate de sindicat atât cu conducerea Metrorex, dar și cu premierul Marcel Ciolacu, care le-a propus sindicaliștilor majorarea salariilor cu suma fixă de 1.050 de lei.
Mai mult, angajații de la metrou au pierdut și tichetele de masă, anunță sursa citată.
De asemenea, cei de la USLM acuză și subfinanțarea companiei de metrou.
Sindicaliștii de la metroul din București au mai făcut proteste în ianuarie
În 21 și 22 ianuarie, USLM a organizat pichete de protest la Ministerul Finanțelor și Guvern.
Sindicaliștii cer respectarea Contractului Colectiv de Muncă și finanțarea corespunzătoare a metroului din București.
Situația rămâne tensionată, iar călătorii ar putea fi afectați de acțiunile sindicale în zilele următoare.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_e3e81f0b9e1d8dbc5fbb8ebf3a357f38.jpg)
Marian Artimon a arătat că pichetul organizat luna trecută în faţa Ministerului Finanţelor nu a avut rezultat, iar la Guvern sindicaliştii s-au întâlnit cu consilierul premierului şi secretarul de stat pe Feroviar.
Călătoria cu metroul s-a scumpit din 1 ianuarie 2025
Prețurile cartelelor și abonamentelor de metrou au fost majorate în prima zi din 2025, după ce ordinul semnat de ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a fost publicat în Monitorul Oficial chiar înaintea Anului Nou.
Astfel, tariful pentru o călătorie cu metroul a crescut de la 3 la 5 lei, o cartelă cu două călătorii costă acum 10 lei în loc de 6 lei, iar o cartelă cu 10 călătorii nu mai costă 25 de lei, ci 40 de lei.
Abonamentul pentru 24 de ore a fost majorat de la 8 lei la 12 lei, abonamentul pentru 72 de ore a crescut de la 20 de lei la 35 de lei, iar abonamentul lunar la metrou a fost majorat de la 80 de lei la 100 de lei.
Ultima majorare a prețului la cartelele și abonamentele de metrou a fost în 2021.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro

daniel098 • 07.02.2025, 16:46
Ar trebui sa isi dea demisia si sa se duca la privat daca nu le (mai) convin salariile de la stat. Au scumpit calatoria foarte mult si conditiile de calatorie lasa de dorit. Acum se mai si "imbolnavesc" pe salarii de mii de lei. Nu zice nimeni ca e usor munca in subteran, dar nici sa exageram acum cu salarii enorme. Nu le mai convine... demisia si la privat.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_d22a9693e1aeb747d3ccd0bd3c936a25.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_1f91b51fe207771ef96fb4ec2a57500b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_25acec5cf9c1d189a8844d052af57e25.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_bc63aff94848582092d1c24901a74d3a.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_48530cd446bfb7abe79405ced0a90785.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_4e4c857ca1897bf5e403858db48c2d4e.webp)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_4a75cce21db396a4d9a980f3cbea6a37.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_dac807697dc26a82ee3d7aecc9cdfd8e.jpg)