Va mai amintiti de prima Mazda 2? Daca da, ar trebui sa uitati tot ce stiati despre ea, daca nu, nici nu mai conteaza. Ultima generatie Mazda 2 nu mai are nimic de-a face cu predecesoarea sa, cea mai mica masina din gama japonezilor fiind total schimbata.
Noua Mazda 2, lansata in toamna anului trecut la Frankfurt si prezentata oficial in Romania la Salonul Auto de la Bucuresti, se anunta un candidat serios la podiumul clasei mici. Acolo, bataia se duce, in principal, intre Renault Clio, Opel Corsa sI Peugeot 207. Micuta japoneza este o masina usoara, compacta, tinereasca, mai joasa si mai scunda decat concurentele sale, dovedindu-se extrem de agila pe strazile infernale ale orasului. In plus, Mazda 2 se poate lauda cu o caroserie frumoasa, ce a preluat liniile agresive si sportive ale familiei nipone.
Cum in Romania nu e disponibil, deocamdata, motorul diesel de 1,5 litri, am avut la dispozitie un model inzestrat cu un propulsor pe benzina de 1,3 litri si 86 cai putere. E un motor destul de cuminte, ce-ti poate oferi, daca stii sa-l ‘rogi’, surprize placute la demaraje ceva mai hotarate, dar care nu-ti rupe buzunarul la consum.
La testul Libertatea, de exemplu, desfasurat in conditii de temperatura extrem de scazuta, masina a cerut un tribut de 8,3 litri la 100 km in oras si 5,7 litri in afara acestuia. Am observat insa ca puterea motorului se reduce considerabil pe masura ce masina incepe sa se umple de pasageri si bagaje.
Masina se tine bine la virajele abordate in viteza, trenul de rulare fiind setat pentru a raspunde intr-o nota sportiva. Directia este exacta, cutia de viteze poate ajuta soferul ‘sa scoata untul’ din motor, iar franele au un raspuns bun, tinand cont ca sistemul dispune doar de tamburi pe rotile din spate
Fata de prima generatie Mazda 2, actualul model are forme mult mai rotunjite, e cu 4 cm mai scurt si cu 100 kg mai usor
Portbagajul are un volum de 250 de litri, mai mic cu circa 25-30 de litri decat al concurentilor. Poate fi extins la 787 prin rabatarea scaunelor spate
Pozitia la volan e excelenta, cu o sustinere laterala deosebit de buna. Bordul si volanul sunt desenate frumos. Habitaclul ofera multe spatii de depozitare
Fumatorii dispun
de scrumiera mobila
Aici pot fi conectate
sisteme audio auxiliare
Torpedoul e foarte adanc si incapator
In spate, pasagerii mai inalti nu vor avea suficient spatiu nici la picioare, nici la nivelul capului. Aici, calatoria in trei nu va fi prea confortabila
La testul de siguranta EuroNCAP, Mazda 2 a obti-nut 5 stele din tot atatea la protectia pasagerilor adulti si a fost notata cu 4 stele la cea a copiilor. A dezamagit la capitolul protectia pietonilor, unde i s-au acordat doar doua stele