Agențiile de personal au plasat minori migranți în fabrici unde reglementările legale interzic copiilor să muncească. Autoritățile de stat și cele federale au anunțat că au în desfășurare mai multe anchete ce vizează producători de pe întregul lanț de aprovizionare pentru companiile sud-coreene.
Într-o fabrică deținută de Hwashin America Corp, furnizor al celor două mărci de mașini, situată în orașul Greenville, sudul Alabamei, o fetiță de 14 ani din Guatemala a lucrat în luna mai la asamblarea componentelor caroseriei auto, potrivit interviurilor realizate de jurnaliștii agenției de presă cu tatăl ei și cu reprezentanți ai forțelor de ordine.
La fabricile deținute de producătorul coreean de piese auto Ajin Industrial Co, din orașul Cusseta, statul Alabama, un fost inginer de producție a declarat pentru Reuters că a lucrat cu cel puțin 10 minori. Și alți șase foști angajați ai Ajin au spus că și ei au lucrat alături de mai mulți copii.
În două declarații separate trimise de aceeași firmă de relații publice, Hwashin și Ajin au precizat că politicile lor interzic angajarea oricărui lucrător care nu are vârsta legală pentru a munci. Folosind un limbaj identic, ambele companii au spus că nu au angajat, „din câte știm”, lucrători minori.
O anchetă Reuters din luna iulie dezvăluia folosirea copiilor, chiar și de 12 ani, de către SMART Alabama LLC, o filială Hyundai din orașul Luverne. În august, Departamentul Muncii din SUA a declarat că SL Alabama LLC, un alt furnizor Hyundai și o unitate a SL Corp din Coreea de Sud, a angajat minori, inclusiv un copil de 13 ani, la fabrica sa din Alexander City.
Legile din Alabama și SUA restricționează munca în fabrici pentru persoanele sub 16 ani, iar tuturor muncitorilor sub 18 ani le sunt interzise multe locuri de muncă periculoase din fabricile auto, unde presele metalice, mașinile de tăiat și motostivuitoarele pot pune în pericol viața.
Hyundai a transmis, pentru Reuters, că „nu tolerează încălcarea legislației muncii” și cere ca „furnizorii și partenerii noștri de afaceri să respecte cu strictețe legea”. Kia, la rândul său, a spus că „condamnă cu fermitate orice folosire a muncii copiilor și nu tolerează nicio practică ilegală sau neetică la locul de muncă în interior sau în cadrul partenerilor și furnizorilor noștri de afaceri”.
Hyundai și Kia, cei mai mari doi producători auto din Coreea de Sud, sunt companii surori controlate de Hyundai Motor Group. Ambele companii au declarat pentru Reuters că revizuiesc practicile de angajare folosite de furnizorii lor.
Utilizarea agențiilor de recrutare este o practică obișnuită în rândul producătorilor și al altor sectoare cu forță de muncă intensivă din Statele Unite. Procedura a fost mult timp criticată de activiștii pentru drepturile angajaților, deoarece le oferă proprietarilor de fabrici și altor angajatori capacitatea de a externaliza responsabilitatea pentru verificarea și angajarea forței lor de muncă.
La începutul acestui an, Reuters a arătat cum agențiile din Alabama au recrutat muncitori fără acte din America Centrală, inclusiv minori care au intrat în SUA fără părinți sau tutori, pentru ferme. Ca și în cazul acelor minori, cel puțin unii dintre copiii care lucrau la furnizorii Hyundai au folosit identități false și documente obținute prin brokerii de pe piața neagră, uneori cu ajutorul firmelor de personal.
Anchetatorii din Alabama și cei federali cercetează acum și dacă copiii care au lucrat pentru furnizorii Hyundai au ajuns în fabrici prin rețelele de trafic de persoane.
Foto: Profimedia