De Răzvan Mihalașcu,

Avionul de numește X-57 „Maxwell” și a fost adaptat de la modelul italian de avion bimotor Tecnam P2006T. NASA a demarat proiectul avionului 100 la sută electric în 2015 și estimează ca va mai dura cel puțin un an până aeronava va efectua primul zbor de test la baza aeriană Edward.

Avionul propulsat de motoare electrice, prezentat de NASA

Aflat încă în starea de dezvoltare, aparatul de zbor va fi propulsat de 14 motoare electrice alimentate de baterii litiu-ion concepute special.

NASA a prezentat de asemenea noul simulator care le permite inginerilor și piloților să înțeleagă cum să manevreze avionul electric,

X-57 „Maxwell” este primul avion electric cu echipaj, dezvoltat de NASA în uiltimii 20 de ani.

Prin acest proiect, NASA vrea să dezvolte tehnologia la standarde înalte pe care producătorii comerciali să o adapteze pentru a primi certificare guvernamentală. Asta lucru implică standarde pentru navigabilitate și siguranță, dar și pentru eficiență energetică sau zgomot, au precizat oficialii NASA.

„Scopul nostru este să putem zbura cu acest avion până la sfârșitul anului 2020”, a declarat Brent Cobleigh, manager de proiect la centrul de cercetare al NASA.

Specialiștii NASA susțin că motoarele electrice sunt mai compacte și au mai puține piese mobile decât motoarele cu ardere internă, motiv pentru care sunt mai ușor de întreținut. De asemenea, cântăresc mult mai puțin și necesită mai puțină energie pentru a zbura.

NASA vrea să îmbunătățească tehnologia bateriilor în așa fel încât să stocheze mai multă energie pentru a putea fi reîncărcate mai rapid și a asigura o autonomie mai mare de zbor a avionului.

foto: NASA