Romanii se inghesuie, zi de zi, in fata sediilor „Birourilor Pasapoarte”, disperati sa-si scoata noul tip de document cu care sa calatoreasca nestingheriti prin strainatate. Telefoanele suna fara incetare in redactie, cititorii dorind sa afle cat costa si cum pot sa obtina „pasaportul european”. Cu ajutorul reprezentantilor Directiei Generale de Evidenta Informatizata a Persoanei, din cadrul MI, va oferim astazi toate informatiile necesare.
1. Noul tip de pasaport are culoarea copertei rosu inchis, are dimensiunile 125 x 88 mm, contine 32 pagini si are termen de valabilitate 5 ani, cu posibilitatea prelungirii cu inca 5 ani.
2. Costul noilor pasapoarte este de 512.000 lei, la care se adauga taxa consulara, in prezent 315.000 lei.
3. In vederea combaterii migratiei ilegale si a scaderii numarului infractiunilor de fals in documente, noul tip de pasaport va contine elemente de securitate deosebita, precum:
4 folosirea, in locul fotografiei, a metodei de prelucrare a imaginii si tiparirea acesteia direct pe fila pasaportului;
4 includerea de elemente variabile difractive optic in continutul foliei de laminare;
4 perforarea cu laser a seriei pasaportului pe fiecare fila, exclusiv pe fila informatizata;
4 numerotarea pe toate paginile interioare ale pasaportului;
4 protectia contra copierii, prin introducerea unor elemente de siguranta care se vor realiza in procesul tehnologic de confectionare a pasaportului, cu ajutorul unor cerneluri vizibile numai la radiatii ultraviolete sau infrarosii.
4. Actualul tip de pasaport va ramane valabil pana la expirare, iar la data emiterii noilor pasapoarte, cele existente nu se mai prelungesc, conform Ordonantei Guvernului nr. 460/2001.
5. In vederea eliberarii noului tip de pasaport, cetatenii romani trebuie sa prezinte la ghiseu: taxa de 512.000 de lei reprezentand costul pasaportului, taxa consulara de 315.000 de lei, cartea de identitate (posesorii adeverintelor de identitate vor prezenta certificatul de nastere si o copie xerox a acestuia), pasaportul vechi in vederea anularii.
Avand in vedere ca pentru emiterea noului pasaport este necesara prezenta persoanei la ghiseu pentru depunerea actelor si preluarea fotografiei (imaginii), in cadrul fiecarui sector al municipiului Bucuresti va fi instalata, la una din sectiile de politie (Sectorul 1 – Sectia 4, sectorul 2 – Sectia 8, sectorul 3 – Sectia 12, sectorul 4 – Sectia 15, sectorul 5 – Sectia 18, sectorul 6 – Sectia 21), o statie de preluare a imaginii care va asigura functionarea conform conceptului de „Ghiseu unic”.