MENIU CAUTĂ
23 Iul. 2017 12:16

FOTO&VIDEO/ În sfârșit! Pasajul Piața Sudului a fost inaugurat, după mai bine de trei ani de la începerea lucrărilor

Distribuie

Pasajul Piața Sudului a fost inaugurat ieri, după mai bine de 3 ani de la începutul lucrărilor. Până pe 10 septembrie s-au primit asigurări de la constructor că va fi finalizată și „zona de tramvai”. 

Gabriela Firea a inaugurat ieri pasajul Piața Sudului. Primarul Capitalei a declarat că a preluat lucrarea când aceasta se afla la 60%, iar proiectul a fost blocat din cauza prostului management. Firea a mai spus că pasajul va fluidiza traficul în zonă și va scădea cu 70% timpul de așteptare.

„Deschidem astăzi pasajul rutier Piața Sudului, un obiectiv de investiții pe care l-am preluat într-un stadiu fizic de execuție de 60%. Contractul a fost semnat în anul 2014, cu termen de finalizare 2015. Din nefericire, din cauza unor erori de proiectare și a slabului management, acest proiect a fost blocat. Beneficiile sale sunt foarte mari, în special pentru această zonă a Capitalei. Practic, fluidizează traficul în zona de sud a Capitalei. De asemenea, crește viteza de circulație și scade cu 70% timpul de așteptare în trafic”, a spus Firea.

Primarul Capitalei a mai explicat că valoarea totală a proiectului a fost calculată inițial la 19,5 milioane euro, din care 90% ar fi trebuit sa fie fonduri europene. Ea a precizat că, „din cauza erorilor de proiectare și a unui slab management, Primăria Capitalei a pierdut în 2015 finanțarea și doar 15% din fondurile europene ua fost folosite pentru acest proiect, restul fiind banii municipalității'.

Anul acesta s-a definitivat 40% din proiect și a fost făcută o economie de 1,2 milioane de euro.

În afară de pasajul rutier Piața Sudului cu 4 benzi, două pe fiecare sens, au fost construite și 8 lifturi pentru persoane vârstnice și cu dizabilități și 4 scări rulante.

Fotografii: VLAD CHIREA

Lucrările la pasajul Piața Sudului au început în mai 2014 și trebuiau finalizate până în decembrie 2015.

Este unul dintre cele opt proiecte pentru care municipalitatea obținuse finanțare europeană, dar având în vedere că lucrările nu au fost încheiate la termenul stabilit, cu o săptămână înainte de sfârșitul lui 2015, Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a aprobat prelungirea acestui proiect, alături de alte șase, precum și alocarea unor sume de la bugetul local în acest sens.

Pasajul Piața Sudului a fost inaugurat duminică, 23 iulie, la ora 12. Din chinurile facerii…

Primarul interimar Răzvan Sava, cel care a preluat atribuțiile lui Sorin Oprescu, după ce a fost arestat pentru luare de mită, s-a declarat în mai multe rânduri optimist în ce privește finalizarea lucrărilor până pe 30 iunie 2016, dar acestea nu au fost încheiate în perioada în care el s-a aflat la conducerea PMB, notează Agerpres, care povestește întregul mecanism prin care s-a reușit, în sfârșit, terminarea acestui șantier, un proiect cât o legendă.

„Nu este singura investiție, singura lucrare derulată de Primăria Capitalei unde greșelile au pornit chiar din faza de proiectare. (La pasajul de la Piața Sudului — n.r.) Nu s-au luat în calcul eventualele utilități care sunt în zona respectivă și aici amintesc apă, canal, gaze, energie electrică”, a spus Sava, în februarie 2016.

Tot atunci, Primăria Capitalei informa că s-a realizat 40% din proiect, față de 20% la începutul lunii ianuarie.


CITEȘTE ȘI… Se schimbă Codul rutier! Amenzi pentru cei care cumpără aceste mașini și nu anunță


Pe 10 iunie, în urma unei vizite pe șantier, Gabriela Firea declara că lucrările sunt realizate în proporție de 60%.

„S-au făcut greșeli de către toți cei implicați. Trebuie să învățăm din aceste greșeli și să nu le repetăm. Furnizorii de utilități nu au știut exact care sunt traseele cablurilor și țevilor, Primăria nu a urmărit îndeaproape lucrările, iar constructorul a așteptat până s-au deviat toate utilitățile, nu s-a avansat cu alte lucrări”, preciza edilul general.

Pe 21 octombrie, Gabriela Firea anunța că, dacă noile planuri vor fi respectate, pasajul ar urma să fie finalizat în primăvara anului 2017.

FOTO: forum.metrouusor.com

La sfârșitul lunii martie, primarul Capitalei sublinia că este decisă să rezilieze contractul cu constructorul pasajului, Asocierea Astaldi SPA — Euroconstruct Trading 98 SRL — RCV Global Group SRL, dacă acesta nu-i transmite în termen de zece zile un grafic accelerat al lucrărilor și un termen „fix” de finalizare a acestora. Ulterior, primarul general aprecia ca „inacceptabil” termenul de 30 octombrie avansat de constructor, adăugând că 15 iulie ar fi o dată „rezonabilă”.

Pe 6 aprilie, Gabriela Firea a comentat decizia constructorului de la Pasajul Piața Sudului de a merge în instanță, apreciind că primăria nu poate fi obligată să plătească o factură nejustificată și care nu a fost prevăzută în contract.

FOTO: forum.metrouusor.com

„Există o sumă, în jur la 25 milioane de euro, 59% plăți indirecte pe care dumnealor pretind ca Primăria să le plătească. Primăria nu are cum să plătească acea sumă, pentru că este nejustificată. Și au mers în instanță. Eu nu pot să anticipez ce va spune o instanță, dar nu cred că vreo instanță din România va obliga o primărie să plătească o factură nejustificată și care nu a fost prevăzută în contract. Și pe urmă vine Curtea de Conturi și spune: ‘Stați puțin, domnilor directori, doamna primar, păi de ce ați plătit ceva ce este nejustificat?'”, a precizat Firea, la momentul respectiv, pentru Antena 3.

Pe 28 aprilie, constructorii anunțau redeschiderea circulației pe un fir la pasajul de la Piața Sudului, după primirea avizelor de la Brigada de Poliție Rutieră și Comisia Tehnică de Circulație.

FOTO: forum.metrouusor.com

Pe 5 mai, PMB preciza că pasajul rutier de la Piața Sudului va fi terminat și redat integral circulației până la data de 28 iulie, conform asigurărilor oferite de către reprezentanții asocierii Astaldi-Euroconstruct, într-o întrevedere cu primarul general al Capitalei, Gabriela Firea.

Pasajul rutier Piața Sudului este o lucrare care asigură fluidizarea traficului pe direcția inelului principal și pe arterele adiacente inelului median al municipiului București și presupune realizarea unui pasaj subteran pe direcția Calea Văcărești – str. Nițu Vasile, cu câte două benzi de circulație pe sens, a patru pasaje pietonale, refacerea liniei de tramvai, lucrări de modernizare a carosabilului, a utilităților etc. Valoarea totalăa  contractului este de 127 de milioane de lei.


CITEȘTE ȘI… EXCLUSIV/ Călătorii CFR care plătesc preț întreg le primesc la pachet, bonus. Gratuitatea care aduce mizerie și nesimțire


 

Loading...
Comentarii