Șoferi români de TIR blocați la vamă, la intrarea în Rusia. În 10 zile au trecut doar 12 camioane

Ilie Matei, care administrează pagina de Facebook Omul Șoselelor, povestește că a încărcat o cursă cu marfă perisabilă pe o rută nouă pentru el, iar după cinci zile de drum a ajuns la punctul vamal Terehov.

Sistemul de intrare funcționează pe bază de programare online, implementat din 15 octombrie. Între timp, presa din Letonia a relatat că toate programările ar fi fost preluate prin spargerea site-ului, cu intenția de a fi revândute ulterior.

Consecința: șoferul de TIR împreună cu alți trei colegi camionagii au ajuns la zece zile de așteptare la frontieră, perioadă în care, spune el, echipa Ministerului Afacerilor Externe a intervenit constant pentru găsirea unei soluții.

Patru șoferi români de TIR așteaptă de 10 zile să intre cu marfa în Rusia, printr-o vamă din Letonia: „Pe rutele astea, șoferia e ce povesteau bătrânii seniori ai acestei meserii”
Patru șoferi de TIR sunt blocați de 10 zile la vamă, între Letonia și Rusia, din cauza sistemului electronic de programări. Sursa foto: Ilie Matei

„Suntem patru camioane românești cu șoferi români, restul sunt din Republica Moldova, Rusia, Serbia, Italia și Germania. Noi transportăm fructe, nu facem nimic ilegal, avem documentație completă eliberată de SAET România, divizia de autorizații a Ministerului Transporturilor. Ne-au contactat aproape zilnic cei de la Ministerul Afacerilor Externe să verifice dacă suntem în regulă, dar ne spun că nu prea se poate face nimic. În ultimele zece zile au trecut doar 12 camioane. Nici înapoi nu ne putem întoarce cu marfa, pentru că legea documentelor vamale nu ne permite. Singura șansă este să rezolvăm cu cei de la MAE”, a declarat pentru Libertatea șoferul de TIR.

Ilie Matei și ceilalți colegi camionagii sunt în continuare blocați la intrarea în Rusia și așteaptă o veste favorabilă pentru a putea trece frontiera.

Programările online, furate de hackeri și revândute cu 500 de euro

Luna trecută, Guvernul leton a aprobat amendamentele Ministerului Transporturilor care interzic complet modificarea oricăror date dintr-o programare online deja confirmată în sistemul electronic la frontiera terestră. Măsura a fost luată după ce, încă din prima lună de funcționare a platformei, au fost depistate fraude la scară largă. Potrivit documentului adoptat, boți automați cumpărau sloturi în număr foarte mare, generând artificial o coadă la punctul vamal. Ulterior, datele șoferului și ora rezervării erau schimbate, iar locurile obținute erau revândute la prețuri uriașe, de până la 500 de euro sau chiar mai mult.

Conform noilor reglementări, după confirmarea rezervării nu mai poate fi modificat nimic: nici ora programării, nici numărul de înmatriculare și nici datele șoferului.

Restricția se aplică inclusiv rezervărilor deja existente în sistem.

Reamintim că, începând cu 15 octombrie, programarea electronică este obligatorie pentru toate camioanele și autoturismele care tranzitează punctele de frontieră Grebnevo, Paternieki și Terehvo, cu excepția anumitor categorii speciale. Costul unei rezervări este de 9,3 euro.

Autobuzele care efectuează curse internaționale regulate de pasageri sunt, de asemenea, obligate să se înregistreze, însă sunt scutite de taxa de serviciu.

Abonați-vă la ȘTIRILE ZILEI pentru a fi la curent cu cele mai noi informații.
ABONEAZĂ-TE ȘTIRILE ZILEI
Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentarii (1)
Avatar comentarii

dymosu 09.12.2025, 14:18

Batranii seniori....mda !

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.