Persoanele cu handicap erau scutite, anii trecuți, de impozitul pe terenul aferent casei de domiciliu. Mai este valabilă această prevedere? Eu locuiesc împreună cu fiul meu, fiecare deținând ½ din casa de domiciliu. Fiul meu este persoană cu handicap gradul I și, potrivit legii, era scutit de plata impozitului pe locuință și pe terenul aferent. Dar, anul acesta când m-am dus să plătesc impozitul, mi s-a spus că pentru teren fiul meu nu mai este scutit de impozit, ci doar pentru casă. Este adevărat? ( Radu Florea, București)
RĂSPUNS: Persoanele cu handicap beneficiază de aceleași scutiri la plata impozitelor și taxelor locale, ca și înainte de 2017. Astfel, potrivit Codului Fiscal aflat în vigoare (Art 464, alin.1, lit t ) este scutit de impozit “terenul aferent clădirii de domiciliu, aflat în proprietatea sau coproprietatea persoanelor cu handicap grav sau accentuat și a persoanelor încadrate în gradul I de invaliditate, respectiv a reprezentanților legali ai minorilor cu handicap grav sau accentuat și ai minorilor încadrati în gradul I de invaliditate”. De asemenea, potrivit Art. 456, persoanele cu handicap grav sau accentuat si persoanele incadrate in gradul I de invaliditate, respectiv reprezentanții legali ai minorilor cu handicap grav sau accentuat și ai minorilor încadrați in gradul I de invaliditate, nu datoreză impozit pentru clădirea aflată în proprietate sau co-proprietate, folosită ca domiciliu. Dacă organul fiscal a reținut ilegal impozitul, suma respectivă trebuie să fie returnată sau, în cel mai rău caz, considerată plată în avans a obligațiilor fiscale pentru perioada următoare.