Cuprins:
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, inaugurat în vara anului 2023, a necesitat deja multiple intervenții la nivelul suprafeței de rulare. Acesta a fost asfaltat de patru ori până în prezent, iar acum se pregătește cea de-a cincea reasfaltare.
Noua formulă pentru asfalt
În octombrie 2024, s-a aplicat o nouă rețetă de mixturi bituminoase pe calea 2 de rulare. Această formulă s-a dovedit eficientă în timpul iernii, motiv pentru care constructorul a decis să o aplice și pe restul podului. Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a explicat pentru Agerpres:
„Începând de luni, 14 aprilie, se asfaltează și calea 1 de rulare a Podului peste Dunăre, cu aceeași formulă asfaltică nouă, care a fost folosită, în octombrie anul trecut, pe calea 2 de rulare, care este cea mai circulată. S-a dorit să se vadă cum se comportă noua formulă asfaltică peste iarnă și s-a comportat bine. Este o formulă mai dură, spun ei, iar riscul să se fisureze ar fi fost mai mare iarna, când temperaturile sunt scăzute, decât vara, pe temperaturi înalte.”
Restricții de circulație
Pentru realizarea lucrărilor de reasfaltare, traficul va fi deviat pe calea 2 de rulare în perioada 14 aprilie – 3 iunie. Aceste măsuri sunt necesare pentru a asigura siguranța șoferilor și eficiența lucrărilor.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_bc7c3d8f4eaff01872d9ef866ad42d15.webp)
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare de acest tip din România și al treilea ca dimensiune din Europa, a avut o istorie problematică încă de la inaugurare. La scurt timp după deschiderea circulației, au apărut probleme legate de asfalt, care s-a „vălurit”. În ciuda multiplelor intervenții și a încercărilor cu diverse rețete de asfalt, abia ultima încercare de la finalul anului trecut pare să fi avut succes, rezistând condițiilor de trafic și climatice.
Cu o lungime de aproximativ 2 kilometri, podul oferă o alternativă importantă pentru traversarea Dunării, înlocuind serviciul de feribot și facilitând accesul spre litoral.
Deși deschis circulației în iulie 2023, podul nu a fost încă recepționat oficial de autoritățile române. Ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că recepția nu va avea loc până când constructorul nu va remedia toate problemele identificate.
Valoarea inițială a proiectului a fost estimată la 1,996 miliarde de lei, fără TVA, finanțată din fonduri externe nerambursabile.
Urmărește Live Text Alegeri Prezidențiale turul 2 și vezi care este prezența la vot în finala Nicușor Dan vs. George Simion!
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_cc7bdecf4b1aa6c43ef342a2d4ed061f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_0320cd177a7512d93eccc74b56464446.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_40c4fb59fac549bece95be4a3d37f0eb.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_17b463b3244cc323092db0c01bf8cb80.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_6a2a4164866181bb3baed710a1c869a7.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_30650e5a7ff131bc18e3e9d6f76d5803.webp)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_2ba87031ea4030263850456faf67120f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_d5d24e6cc733b5f8a88c756a01c42c0a.jpg)