Conceptul se numește Magrail. Trenul „plutește pe șinele existente și nu le atinge”. Electromagneții ridică, accelerează și frânează trenul.

„Cu 70 km/h decolează și plutește la doi centimetri deasupra șinei. Deoarece nu există frecare, sunt posibile viteze semnificativ mai mari decât la trenurile convenționale”, susțin cei de la Nevomo, de a căror tehnologie sunt interesați reprezentanții căilor ferate din Franța și Germania.

Lucrurile nu sunt atât de simple și, mai presus de toate, ieftine. Sistemele electromagnetice de ghidare trebuie instalate pe marginea șinelor și între acestea.

Costul instalării per kilometru: 5 milioane de euro.

Przemek Ben Paczek, șeful și cofondatorul Nevomo, crede, însă, în noul său sistem. El vorbește despre o „piatră de hotar”: „Pentru prima dată în istoria căilor ferate, un vehicul feroviar nu se deplasează pe șinele existente, ci peste ele, fără frecare. Aceasta nu este o viziune pentru viitor, ci o soluție tangibilă pentru astăzi.

Foto: Nevomo.tech

Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentarii (17)

Vrajitoarea 15.09.2023, 12:50

Mai tari decât japonezii......

Andrissima 15.09.2023, 12:00

Wow

mica 15.09.2023, 10:14

Să-i aducem la noi în locul celor de la CFR.

Vezi toate comentariile (17)
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.