Noile garnituri PESA fac parte dintr-un program național de modernizare a transportului feroviar regional, derulat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) împreună cu Ministerul Transporturilor.

Potrivit reprezentanței PESA în România, Hanna Wisniewska – Sîrbu, trenul electric RE-R103 are trei vagoane, o lungime de 77 de metri, 238 de locuri pe scaune şi 227 în picioare și o singură clasă de călătorie. Numerele locurilor pe scaune sunt în relief, astfel că pot fi citite şi de nevăzători.

Trenurile sunt complet electrice, prietenoase cu mediul, accesibile persoanelor cu dizabilități și pot atinge viteze de până la 160 km/h. O singură garnitură este estimtă la aproximativ 8 milioane de euro.

Trenul prezentat la Oradea va intra în etapa de testare și omologare, urmând ca până la sfârșitul anului 2025 să fie livrate primele 12 unități, iar restul până la finalul anului 2026.

Cu această ocazie, viceprimarul municipiului Oradea, Teofil Filimon, a declarat:

„Doresc să mulțumesc tuturor celor implicați în proiect. Ne bucurăm că vă gândiți la viitorul nostru și la posibilitatea de a călători în condiții cât mai bune și moderne pe căile ferate din România. Oradea susține pe deplin investițiile în infrastructură și în transportul public ecologic, iar un astfel de proiect este o dovadă concretă că modernizarea transportului devine realitate.”


Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.