De Dragoș Tănase,

El a declarat că i-a prezentat premierului Viorica Dăncilă raportul cu privire la sistemul 112, elaborat de comisia interministerială, raport care cuprinde 14 măsuri pe termen scurt, mediu şi lung ce urmează a fi implementate.

„Vom reforma sistemul de urgenţă 112”, a spus el, precizând că draftul cu măsurile prezentate va fi pus în dezbatere publică începând de joi, 8 august.

„Am prezentat doamnei prim ministru raportul şi concluziile finale, iar acesta va fi făcut public integral. În raport a fost analizată situaţia actuală a serviciului 112, a dispecerizării şi a problemei localizării.(…) Au fost stabilite 14 măsuri împărţite pe termene: scurt – până în 12 luni, termen mediu – între 12 luni şi 36 luni şi termen lung – până la 60 de luni”

Raed Arafat:

Măsuri pe termen scurt:

  • îmbunătățirea cadrului legislativ pentru sistemul de localizare
  • încheierea unui protocol de colaborare cu Google
  • promovarea aplicației 112 dezvoltată de către
    Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) în februarie

Măsurile pe termen mediu:

  • formarea continuă a dispecerilor
  • constituirea și încadrarea a două centre de formare. E o măsură începută deja. Ținta e să ajungem la dispeceri profesioniști
  • finalizarea implementării proiectului de modernizare a 112. E responsabilitatea STS. Dorim ca licitația să se finalizeze cât mai rapid
  • mecanism de verificare a gradului de localizare. Acest sistem trebuie să fie mereu verificat

„Instituirea unui mecanism de verificare periodică a acurateţei şi a gradului de încredere a informaţiei de localizare. După ce este implementat sistemul, acest sistem trebuie să fie continuu auditat şi îmbunătăţit şi verificat dacă funcţionează la parametrii doriţi”

Raed Arafat:

Măsurile pe termen lung:

  • să intre toate agențiile în dispeceratele unice
  • armonizarea continuă a legislației cu măsurile adoptate la nivelul UE”.

Principalele declarații ale lui Raed Arafat:

  • În raport a fost analizată situația actuala a serviciului 112 și a problemei localizării, unde ne aflăm acum și unde trebuie să ajungem. Este nevoie și de alte sisteme complementare. Au fost stabilite 14 măsuri împărțite pe termene: scurt, până în 12 luni, termen mediu (12-36 luni) și termen lung (până la 60 de luni). Se poate să se rezolve unele aspecte mai rapid, dar am găsit mai corect să punem termeni maximali.
  • De mâine, măsurile vor fi puse în dezbatere publică, iar draftul poate suferi modificări.
  • În cadrul ordonanței veți regăsi și aspectele legate de cartele prepay. Din cele 47% din apeluri non-urgente efectuate în cele 6 luni ale anului 2019, 52% au fost abuzive și 81% dintre acestea au fost făcute de pe cartele prepay unde nu s-a putut identifica proprietarul cartelei. Numai când se va apela 112, furnizorul de telefonie va da datele proprietarului.
  • O altă măsură este reconfigurarea infrastructurii de telefonie mobilă în colaborare și cu sprijinul STS.
  • Promovarea aplicației ”Apel112” astfel ca ea să funcționeze ca o măsură temporară până la complementarea AML. Promovarea o vor face toate instituțiile astfel încât să o descarce cât mai multe persoane.
  • Constituirea și încadrarea a două centre de formare a dispecerilor 112. Centrele deja există, au fost făcute printr-un program cu fonduri europene și s-au făcut primele pregătiri și urmează să continuăm pregătirea printr-un program finanțat cu fonduri europene de care vor beneficia 650 de dispeceri. Ținta noastră este să formăm cât mai mulți dispeceri care să poată țină un apel cap coadă fără să transfere altcuiva.
  • Referitor la costul implementării sistemului AML (Advanced Mobile Location), vorbim de 600.000 de euro fără TVA și acest cost a fost depus după un calcul amănunțit din partea colegilor de la STS.
  • Instituirea unui mecanism de verificare periodică a sistemului AML pentru a vedea dacă sistemul funcționează la parametrii doriți.
  • Avem în vedere ca unele dispecerate să fie comasate și să creăm dispecerate foarte profesioniste. Poate deveni subiectul unui proiect amplu cu fonduri europene.
  • Pregătirea și formarea continuă a dispecerilor. Prima fază de pregătire a personalului va fi destinată celor care sunt deja în sistem. Dacă se suplimentează personalul, atunci va intra în cursul de pregătire.

„AML este prima tehnologie, poate cea mai accesibilă la acest moment şi care există în 12 ţări europene, dar şi în alte ţări neeuropene, nu este suficientă pentru că această tehnologie are limitările ei. Nu este o soluţie 100% garantată, chiar dacă este implementată complet în ţară are limitări, de la tipul terminalului telefonic, la unde se află persoana respectivă, dacă are acoperire GPS, cât durează apelul telefonic”

Raed Arafat:

Citeşte şi:

STS îl contrazice pe Arafat. Numărul apelurilor non-urgente la 112 a fost sub 50% în 2019

În 2005 mergea la "Din Dragoste", după ce își înșelase soțul cu 2 bărbați. Uluitor ce s-a aflat acum, după 14 ani VIDEO
GSP.RO

În 2005 mergea la "Din Dragoste", după ce își înșelase soțul cu 2 bărbați. Uluitor ce s-a aflat acum, după 14 ani VIDEO