ca deflagratia a spulberat totul in jur, aruncandu-i pe oameni si bucati din camion dinspre crater spre exterior. Totusi, astazi, la Mihailesti este in plina desfasurare cea de-a treia cercetare amanuntita la fata locului.
Anchetatorii se vor folosi de caini si de detectoare de cadavre, metode ce nu au putut fi folosite pana acum pentru ca este nevoie ca ramasitele sa intre in putrefactie pentru a putea fi descoperite. Botos a recunoscut ca s-a gresit atunci cand nu a fost cercetata zona pe o arie extinsa si a spus ca ii va sanctiona pe vinovati.
Din verificarile facute pana acum a reiesit ca soferul camionului a adormit la volan. Incendiul ce a urmat a fost provocat in urma rasturnarii TIR-ului ori de fisurarea unei conducte de alimentare cu motorina, ori de un scurtcircuit ori de o alta sursa de foc, pesemne o tigara.
Anchetatorii au audiat 15 martori, printre care si un conducator auto care a povestit ca soferul TIR-ului era complet debusolat, nestiind ce pericol pandeste. Depozitia acestui martor dovedeste ca daca soferul ar fi stiut cu ce are de-a face s-ar fi grabit sa stinga flacarile, evitand astfel tragedia.
La cinci zile de la nenorocire, autoritatile s-au dumirit in privinta listelor cu numele mortilor. Cel de-al 18-lea om care si-a pierdut viata este Valentin Magearu, care a murit la cateva ore de la producerea deflagratiei.
Doua familii inca nu isi pot ingropa mortii. Este vorba despre soferul camionului, Florin Marcu, si de pompierul Silviu Stan. La morga de la Buzau se afla ramasite din cele doua cadavre, insa identificarea lor, prin probe biologice, va mai dura. Printre cei 13 raniti se afla si o eleva in clasa a VIII-a. Raluca Popa, din Roman, va da testele nationale la spital.
Procurorii vor da detalii despre ancheta din doua in doua zile. De altfel, toate firmele care produc ori transporta subtante periculoase vor fi verificate de Autoritarea Nationala pentru Control.