De exemplu, bugetul pe care Senatul il intocmeste este considerat informatie care nu este de interes public pana cand este aprobat de senatori. Sunt insa foarte multe cazuri in care informatiile sunt „secrete” pentru totdeauna.
Devizele pentru plecarile in strainatate trebuie „ascunse” precum si chitantele privind avansul pentru actiuni externe. Nici situatia centralizata a deplasarilor in strainatate nu mai este „o problema” care sa fie cunoscuta de toata lumea. Interesant este ca aceia care au intocmit memorandumul s-au gandit sa treaca la categoria de informatii secrete si notele contabile si retetarul pentru bufetul de protocol.
Extrasele de conturi pentru orice activitate financiara – cotizatiile, ordine de plata, facturi, chitante – de asemenea sunt „neimportante”. Daca se stabileste un plan de achizitii la inceput de an, acesta poate fi dat publi-citatii. Nu mai intereseaza insa pe nimeni eventualele modificari.
Prin urmare, acestea intra la categoria „nu mai sunt de interes public”. Lista de inventar, de ca-sa-re si procesele-verbale de predare-primire nu sunt publice.
Din bugetul Senatului, secretariatul general considera ca nu trebuie cunoscute anexele. Adica tocmai documentele care explica defalcat fiecare cheltuiala. Nici diurnele de deplasare ale alesilor nu trebuie facute publice. Cat priveste contractele de achizitie si prestari servicii, nici acestea nu sunt la indemana „celor de rand”. in schimb, pot fi la indemana tuturor declaratiile privind contributia la fondul de somaj. Nu doar „capitolul bani” este supus secretizarii.
Nici stenogramele, in special cele de la Biroul Permanent, nu reprezinta informatii de interes public. Cat priveste prezenta alesilor, mai exact lista cu prezenta acestora, si ea va iesi din vizorul public.