Vesti proaste pentru soferii bucuresteni. Municipalitatea Bucurestiului a decis ca este timpul ca ”hingherii de masini” sa se reintoarca pe strazi.
Intr-o secretomanie demna de o cauza mai buna, regulamentul care permite ridicarea masinilor parcate ilegal a fost postat pe site-ul Primariei Capitalei pentru a fi analizat de cei interesati. Termenul pana la care acesta a fost in dezbatere publica a fost 14 septembrie, adica joia trecuta. Surprinzator si convenabil pentru autoritati, nimeni nu a avut ceva de obiectat, nici o persoana nu a facut comentarii. Potrivit proiectului, care va fi aprobat peste o saptamana de membrii ”Parlamentului Capitalei”, vehiculele stationate neregulamentar pe strazi si care constituie un obstacol pentru circulatia publica vor fi ridicate de firme specializate. Masinile vor fi duse in locuri special amenajate, situate la cel mult 7 km de zona din care au fost ridicate. Costul eliberarii va fi de 10 milioane lei vechi.
Sunt vizate si masinile care blocheaza parcarile
Potrivit documentului, pentru descongestionarea traficului Primaria va interzice stationarea masinilor de orice tip, pe zeci de bulevarde. Acestea nu vor putea opri decat in locurile special amenajate. Orice masina descoperita langa trotuar va fi ridicata imediat. Proiectul prevede ca masura se va aplica si in urmatoarele cazuri: blocarea accesului in parcarile de resedinta sau de utilitate publica, in cazul incalcarii restrictiilor temporare de oprire sau stationare instituite de autoritati pentru deszapezire sau curatenia arterelor. Oprirea vehiculului pe zebra, in intersectie sau in statiile RATB va fi sanctionata si ea cu ridicarea acestuia.
Soferii bucuresteni nu sunt prea incantati de intentia autoritatilor locale. ”Cum sa imi ridice masina? Intai sa creeze locuri de parcare si apoi sa ia masuri din astea. Numai sa se atinga de masina mea si o sa vada ei circ”, spune Victor Morariu, unul din soferii care duc zilnic adevarate lupte pentru a parca in centrul Bucurestiului.
Perimetrul de actiune: str. Turda – bd. Maresal Averescu – bd. Maresal Prezan – bd. Aviatorilor – bd. Mircea Eliade – str. Ceaikovski – str. Barbu Vacarescu – sos. Stefan cel Mare – sos. Mihai Bravu – Calea Vacarestilor – sos. Oltenitei – sos. Viilor – str. Constantin Istrate – sos. Progresului – str. Geniului – sos. Grozavesti – sos. Orhideelor – Calea Giulesti – Pasaj Grant – str. Turda
Unde se vor mai ridica masini
– sos. Kiseleff
– bd. Bucurestii Noi
– bd. Ion Mihalache
– sos. Bucuresti – Ploiesti
– bd. Marasesti
– bd. Expozitiei
– sos. Chitilei
– Calea Grivitei
– sos. Virtutii
– bd. Iuliu Maniu
– str. Drumul Taberei
– str. Brasov
– bd. Timisoara
– Calea Rahovei
– Calea 13 Septembrie
– bd. Ghencea
– sos. Giurgiului
– bd. Camil Ressu
– bd. Th. Pallady
– bd. N. Grigorescu
– bd. C-tin Brancusi
– str. Lucretiu Patrascanu
– sos. Pantelimon
– sos. Iancului
– bd. Ferdinand
– sos. Colentina
– bd. Lacul Tei
– str. Doamna Ghica
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro