Peste 23.000 de copii cu vârste cuprinse între 4 şi 14 ani s-au strâns sâmbătă în parcările celor 180 de magazine Lidl din toată ţara, pentru a învăţa cum pot deveni pietoni responsabili. Cei mici au mărturisit că nu cunoşteau toate semnele şi regulile de circulaţie şi au promis că vor fi mult mai atenţi de-acum.
”Verde la educaţie pentru circulaţie” este cea mai amplă campanie de educaţie rutieră organizată în România, aflată în acest an la cea de-a doua ediţie. Reprezentanţi ai Poliţiei Rutiere Române au fost la dispoziţia copiilor prezenţi alături de părinţi în parcările din ţară ale hipermarketului german, pentru a le explica acestora care sunt cele mai importante reguli pe care trebuie să le respecte atunci când merg singuri la şcoală, la magazin sau la locul de joacă. În prima parte a evenimentului cei mici au făcut cunoştinţă cu semnele de circulaţie şi regulile care trebuie aplicate.
A urmat o sesiune de jocuri interactive în care agenţii de circulaţie i-au invitat pe cei prezenţi într-un orăşel miniatural, pentru a pune în aplicare informaţiile acumulate. Copiii au fost recompensaţi cu premii precum legitimaţii de participanţi, orare şcolare, materiale informative şi produse marcă proprie.
Faţă de anul precedent, numărul accidentelor de circulaţie în care au fost implicaţi cu vinovăţie copii cu vârste cuprinse între 4-14 ani a scăzut. Campaniile sociale care au ca scop prevenirea accidentelor rutiere în rândul copiilor pot contribui la conştientizarea acestei probleme, la informarea celor mici şi, pe termen lung, la scăderea numărului de accidente.