“RATB, în acest moment, are liniile mult prea scurte. În medie, un bucureştean trebuie să schimbe de 1,6 ori mijlocul de transport pentru a ajunge la o destinaţie. Acestea este statistica RATB cu privire la numărul de validări pe toate liniile şi zonele pe care tranzitează călătorii. La acestea se adaugă chestionarele. Traseele au fost gândite în urmă cu zeci de ani şi nu au mai fost «updatate». Au fost mici excepții”, explică Tudor Ionescu.

“Acum, trebuie să integrăm Ilfovul. Avem Asociația de Dezvoltare Intercomunitară între București și Ilfov. Avem în București RATB-ul, care se transformă într-o companie metropolitană de transport care include, prin parteneriat, și Bucureștiul, și Ilfovul”, spune consilierul general.

Liniile RATB din județul Ilfov au fost desființate în anii 2000, iar în locul lor au fost introduse, în mare parte, microbuze operate de transportatori privaţi care au licitat traseele lăsate libere de regia municipală de transport.

Programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate în București și judeţul Ilfov a primit votul consilierilor generali la începutul acestui an. Acesta a fost mărit, pe hârtie, până la 83 de trasee, care să lege toate ieșirile din București de comunele învecinate, din Ilfov.

Potrivit pressone.ro, în ultimii 10 ani, numărul călătoriilor de transport în comun din București – Ilfov s-a redus cu 40%.

Lista completă a traseelor din Ilfov pe care ar urma să circule autobuzele RATB poate fi descărcată aici.


Campania #salvatipipera este o inițiativă a cotidianului Libertatea, susținută de Trustul de Presă Ringier România.

Trimite-ne imagini și videoclipuri la numărul de WhatsApp +40 0729.729.000 sau scrie-ne despre cum crezi tu că salvar trebui salvată Pipera la adresa de e-mail salvatipipera@libertatea.ro

Urmărește grupul de Facebook #salvatipipera și povestește-ne cum îți este afectată viața de zi cu zi din cauza nepăsării autorităților.

CITEȘTE ȘI:

Urmărește-ne pe Google News