Problemele privind serviciile RomTelecom continua sa-si gaseasca raspuns in paginile ziarului nostru. Orice nelamurire poate fi sesizata ziarului Libertatea, la numarul de telefon 203.08.49.
Gheorghe Mihalcea, strada Progresului, Baicoi, jud. Prahova: „Pe ce criterii se dau cartile de telefon? As vrea sa stiu daca primesc si eu”.
Raspuns: Cartile de telefon sunt distribuite gratuit tuturor abonatilor nostri prin oficiile comerciale ale RomTelecom. Distribuirea se face in ordine alfabetica. Deocamdata, in localitatea dv. nu s-a ajuns la litera M. Chiar si in aceste conditii, va rugam sa contactati oficiul comercial local, iar colegii nostri va vor ajuta sa intrati in posesia unei carti de telefon.
Stefan Deianovici, strada Transilvaniei nr. 44, Bucuresti: „Factura de telefon imi vine mereu incarcata. Am incercat sa restrictionez cu parola telefonul, dar mi s-a spus ca nu se poate, pentru ca nu apartin de o centrala digitala. In bloc sunt cateva posturi telefonice care apartin de o centrala digitala. Vreau sa stiu ce trebuie sa fac pentru a trece si eu pe centrala digitala”.
Raspuns: De la posturile telefonice analogice nu puteti avea acces la international sau la „89”. Neputand avea acces, in consecinta nu este necesara parolarea acestor servicii. Puteti sa va parolati insa, printr-o cerere scrisa depusa la oficiul comercial de care apartineti, accesul la interurban. Din pacate, deparolarea se face tot printr-o cerere scrisa depusa la acelasi oficiu comercial. Daca doriti trecerea la o centrala digitala, trebuie sa faceti o cerere scrisa in acest sens. Va precizam insa ca acest serviciu se taxeaza cu 200.000 lei.
Violeta Balan, Bucuresti: „As vrea sa-mi schimb numarul de telefon si acesta sa fie neinformabil. Cum se procedeaza in aceasta situatie?”.
Raspuns: Ceea ce solicitati dv. este extrem de simplu. Va rugam sa depuneti o cerere la oficiul comercial de care apartineti, in care sa specificati ca doriti schimbarea numarului dv. de apel si trecerea acestuia in categoria „neinformabil”. Operatiunea se taxeaza cu 38.000 lei – schimbarea numarului de apel si cu 6.500 lei – trecerea in categoria numerelor de apel neinformabile.
Daniel Bocra, strada Ghirlandei nr. 50, Bucuresti: „In urma cu mai multi ani am depus doua cereri de instalare a unui post telefonic. Nu s-a rezolvat nimic. As vrea sa stiu ce se intampla si cand voi avea si eu telefon”.
Raspuns: Preconizam solutionarea cererii dv. in primul semestru al anului 2002.
Ion Bumbu, strada Istriei nr. 10, Bucuresti: „La sfarsitul lunii mai ne-a venit factura telefonica in valoare de 540.000 de lei, pe care am platit-o. In luna iunie, pe factura telefonica ne-a venit de plata o suma de 930.000 de lei. Am zis ca poate am vorbit mai mult si am platit si aceasta factura. Insa in iulie am avut de platit 1.240.000 de lei, iar pe factura din luna august mi-a venit de plata suma de 1.350.000 de lei. Dandu-mi seama ca ceva nu e in regula cu aceste facturi, a caror valoare creste de la o luna la alta, am facut mai multe reclamatii scrise la RomTelecom. In urma sesizarilor, mi s-a spus ca nu este nimic de facut, pentru ca s-a vorbit de la postul meu telefonic. Nu stiu ce sa mai fac, pentru ca noi nu am vorbit de atatia bani la telefon”.
Ioana Trifu, strada Erou Ghita Constantin nr. 15, judetul Ilfov: „Telefonul este pe numele sotului meu cu care nu mai locuiesc de 11 ani. Pe factura telefonica din luna aprilie mi-a venit de plata o suma de 23 milioane lei. Am cerut desfasuratorul la Posta din Dorobanti si n-au vrut sa mi-l dea pentru ca n-am procura de la sotul meu. Acum, RomTelecom ma ameninta ca ma da in judecata, desi eu nu aveam cum sa vorbesc de atatia bani. Mai ales ca mi-au spus ca de aceasta suma s-a vorbit in doar doua zile”.
Raspuns (pentru Ion Bumbu si Trifu Ioana): Serviciul Comercial al DTc Bucuresti reanalizeaza situatiile expuse de dv. Va asiguram ca vom reveni cu amanunte in numarul urmator al ziarului Libertatea.
Marian Zanea, strada Prisaca Dornei nr. 16, Bucuresti: „Am o cerere de infiintare a unui post telelefonic de la 16 martie 2001. Mi s-a spus ca intr-o luna voi avea telefon. Vreau sa mi se raspunda sincer daca se poate rezolva problema sau nu”.
Raspuns: In prezent, cererile sunt la Serviciul Tehnic al DTcB, deoarece se executa lucrari in retea. In maximum 30 de zile veti fi invitat la plata taxei de instalare.