Dacă vrei o maşină pe care să o scoţi din garaj cu gândul că ai putea deveni un rege neoficial al şoselelor, noul coupé de la Volkswagen îţi poate îndeplini acest vis. A treia generaţie de Scirocco, care revine după 16 ani, chiar atrage toate privirile pe stradă.
Maşina, alintată de fani „Rocco”, are un design care stârneşte curiozitatea oriunde te-ai afla. Propulsoarele pe benzină te fac să te simţi un mic Schumacher al şoselelor: 1,4 TSI de 160 de cai-putere şi 2,0 TSI de 200 de cai-putere.
De performanţele primului motor ne-am convins şi noi într-un test-drive pe traseul Bucureşti – Vidraru şi retur. Odată ce ai călcat pedala de acceleraţie, parcă nu mai poţi să fii un şofer împăcat cu legea. Puterea celor 160 de cai o resimţi încă din treapta întâi, dar maşina dezamăgeşte puţin în a treia. Intrat pe autostradă, limita legală de viteză ţi se pare mult prea mică! Din păcate, trebuie să ai şi portofelul la tine, pentru că, la un stil de condus mai agresiv, maşina „papă” destul de mult. Nouă, computerul de bord ne-a arătat 14 litri/100 km. La un mers normal, consumul e acceptabil – undeva la 10 la sută.
Pe serpentinele care duc către barajul Vidraru, autoturismul a dovedit o stabilitate exemplară, în ciuda virajelor periculoase abordate în viteză. Ceea ce surprinde însă mai mult decât motorul e aspectul exterior, care face din noul Scirocco un model mai greu de recunoscut la prima vedere.
Garda coborâtă la sol, spatele coupé, eleronul şi grila frontală te duc cu gândul la o maşină pregătită pentru curse, nicidecum la una de stradă. Interiorul îţi sugerează adrenalina care va curge prin venele tale: volan de curse, îmbrăcat în piele, scaune sport şi pedale cromate.