E clar! Imaginaţia elevilor este fără margini atunci când trebuie să se exprime în scris asupra unui text literar, iar frazele pe care le-au scris în lucrări o devedesc. La subiectul I, unde se reda un fragment din cartea ”Cireşarii” un elev a ajuns la concluzia scurtă şi clară că „cireşari sunt cei care se ocupă cu cireşele”, în timp ce altul a identificat două moduri de expunere: „oglinzi şi lumini”.
„În opinia mea mesajul textului dat este acela că poţi adormi mult mai repede citind sau scriind. Dan a descoperit că citind nu putea adormi, probabil şi datorită faptului că cartea o citise de nenumărate ori. Dan odată ce a început să scrie în jurnal a şi adormit. În concluzie eu cred că textul vrea să ne îndemne că scriind nu numai că ne dezvoltăm vocabularul şi modul de a gândi dar timpul trece mai repede şi adormim mai repede.”
„În opinia mea Dan este un copil silitor încât citea până îl lua somnul”, a conchis un absolvent de gimnaziu, în timp ce altul crede că „pe Dan l-a dus învăţătura până în Evul Mediu”.
Lista perlelor scrise de elevi nu se opreşte aici. „Sinceră să fiu nu prea trece pe la biblioteca şcolii, dar îşi procură cărţile din alte locuri. O să devină o bibliotecară pe cinste”, a scris un altul.
„Prietenul meu e foarte inteligent şi nici nu are capul mare”, scrie un alt elev la cea de-a doua compunere.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro