26 Mar. 2018 14:00 , de Daniel Ionașcu

Șeful Apple critică Facebook după scandalul Cambridge Analytica. Tim Cook cere reglementarea colectării de date. La fel și IBM

Distribuie

Directorul general al Apple, Tim Cook, cere reglementarea datelor personale și a companiilor care le utilizează, în lumina scandalului în care este implicată Facebook, cea mai mare rețea socială din lume, după ce s-a aflat că firma de marketing politic Cambridge Analytica a accesat ilegal datele a 50 de milioane de oameni.

Apple este una dintre companiile care pun mare preț pe viața privată. La un moment dat, Apple chiar a avut un conflict cu Google, după ce s-a constatat că Google colecta date din browserele Safari de pe Mac-uri și iPhone-uri.

Atac la Facebook

Ei bine, acum Tim Cook a vorbit direct împotriva colectării și transmiterii de date de către Facebook și aplicațiile care au acces la rețea.

'Personal nu sunt un mare fan al reglementărilor deoarece câteodată acestea pot avea consecințe neintenționate, dar cred că acum situația este atât de neagră și a devenit atât de gravă încât o legislație bine-făcută este necesară', a spus Tim Cook în cadrul unui forum din China, potrivit The Verge.

'Abilitatea ca oricine să știe ce ai făcut timp de ani de zile, care sunt contactele tale, lucrurile care îți plac sau displac și fiecare detaliu intim al vieții tale – din punctul meu de vedere, nu ar trebui să existe', a completat Tim Cook.

Apple a cedat în fața Chinei

Pe de altă parte, deși Apple îi dă înainte cu protejarea vieții private, nici gigantul american nu este ușă de biserică. Compania tocmai ce a transferat unei companii de stat din China controlul conturilor de iCloud pentru utilizatorii săi din statul asiatic. Și, deși nu o recunoaște explicit, se știe de ce: cenzorii de la Beijing trebuie să monitorizeze totul prin intermediul Marelui Firewall Chinezesc.

Spre comparație, Google și Facebook sunt interzise în China. Serviciile online ale Apple sunt disponibile doar datorită acestei concesii și a cenzurii efectuată în App Store, de unde au fost eliminate aplicații incomode precum New York Times.

IBM intră în horă

Revenind la problema Facebook-Cambridge Analytica, Virginia 'Ginni' Rometty, șefa IBM, a afirmat la rândul său că utilizatorii ar trebui să aibă mai mult control asupra propriilor date.

'Dacă vei folosi aceste tehnologii, atunci trebuie să spui oamenilor că vei face asta, iar aceștia nu trebuie să fie surprinși niciodată', a spus Rometty.

'(Trebuie) să lăsăm oamenii să opteze sau nu și să fim clari cu privire la faptul că datele create aparțin creatorului', a mai spus aceasta.

China a devenit mai atentă cu privire la utilizarea datelor private, așa cum o demonstrează o serie de reglementări luate după mai multe probleme semnalate în privința Baidu, 'Google-ul Chinei', și a unei entități afiliate cu Alibaba – 'Amazon-ul Chinei'.

'Zero viață privată'

Pe de altă parte, și IBM suferă de același lucru ca în cazul Apple: gigantul a fost asemănat cu 'Big Brother' chiar de către Steve Jobs în 1984 într-o reclamă care ducea cu gândul la cartea '1984' a lui George Orwell.

Mai nou, în 2015, revista americană Computerworld descria supercomputerul Watson, realizat de către IBM, și afirma că viitorul este al inteligenței artificiale, dar cu 'zero viață privată'.

Până la noi reglementări, vă puteți verifica acum ce știe Facebook despre fiecare dintre voi. Tot ce trebuie este să urmați acest îndrumar. Și, eventual, mai răriți aplicațiile care au acces la datele personale…

Loading...
Comentarii