Cuprins:
A testat Bruxelles pentru un an și jumătate
„Nu credeam niciodată că voi pleca din New York,” spune Ionescu.
Dar, după ce a locuit o perioadă în Toronto, în timpul pandemiei, și apoi s-a întors în Red Hook, Brooklyn, a simțit că orașul nu mai este același.
„Simțeam că energia orașului s-a schimbat și că și în mine s-a schimbat ceva.”, a spus sculptorul
În căutarea unui nou început, familia a testat mai întâi orașul Bruxelles, unde Ionescu avea expoziții și colaborări.
Deși au stat 18 luni acolo, Parisul, orașul natal al lui Bérénice Eveno, soția sculptorului, a fost cel care i-a cucerit definitiv.
„Bruxelles a fost o modalitate bună de a ateriza în Europa, ne-am făcut prieteni grozavi, dar de fiecare dată când coboram din tren la Gare du Nord din [Paris], mă simțeam din nou într-un oraș plin de viață”, mărturisește sculptorul.
Capitala Franței, „New York 2.0”
Șerban Ionescu a devenit celebru pentru sculpturile sale vibrante, jucăușe și funcționale, realizate din ceramică, lemn și oțel vopsit cu pulbere.
Parisul, spune el, „este ca New York 2.0”, orașul îl inspiră și îi dă energie.
Cu toate acestea, viața pariziană este diferită: apartamentul lor e un spațiu de experimentare, cu lucrări de artă semnate de prieteni din New York, o grădină privată și un studio de creație chiar lângă casă.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_8b9d13ea212ec37b5a6d26ff32f09b19.jpg)
Ionescu spune că nu s-a așteptat niciodată să găsească un astfel de loc în Paris, unde fiicele sale să se poată juca cu copiii vecinilor în grădina liniștită în care și-a instalat lucrarea.
„Acum casa a devenit studio, e totul un spațiu amestecat,” explică el.
Un detaliu aparent banal, dar simbolic pentru Ionescu, este planta de avocado din sufragerie:
„Nu am reușit deloc să o creștem la Bruxelles. Apoi am venit aici. A fost din unul dintre primele avocado pe care le-am mâncat. E o metaforă frumoasă — simțim că aici putem să creștem.”
În prezent, artistul se pregătește pentru o expoziție solo la Marta, Los Angeles, în timp ce continuă să creeze din atelierul său parizian, descris drept „cel mai mic studio pe care l-a avut vreodată”.
Dar, spune el: „Cred că Leonardo da Vinci a spus că încăperile mici disciplinează mintea.”
„Vreau ca studioul și grădina mea modestă să se transforme într-un spațiu interesant pentru a fi vizitat de oameni.”, a mai spus artistul.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_cc7bdecf4b1aa6c43ef342a2d4ed061f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_1be2933652074967618b97a23be55db9.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_40c4fb59fac549bece95be4a3d37f0eb.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_4bebfb36325329c1490677f930fa8a6c.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_9eca5b9e35a1d2113f5a8a7121a4c7d0.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_30650e5a7ff131bc18e3e9d6f76d5803.webp)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/plugins/rro-feed/no-picture.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_2ed2331e00a997701f8cdb6ba8858f85.jpg)