Metoda nu e însă deloc nouă. Oamenii au creat maşini care merg pe lemne de decenii bune, iar acestea erau populare mai ales în perioada Primului Război Mondial. Însă, astfel de vehicule au devenit, în prezent, mai degrabă nişte experimente pentru mulţi şoferi din Ucraina, care susţin totuşi că e soluţia perfectă pentru problema lor.
Ei îşi echipează maşinile cu arzătoare de lemne improvizate şi alte echipamente necesare, ca să nu mai depindă de benzină. Mai mult, Eugene Chernigov, un ucrainean de 36 de ani, care şi-a transformat anul trecut Opelul într-un vehicul alimentat cu lemne, şi-a povestit experienţa pentru publicaţia Segodnia News.
Profesor de matematică şi fizică, el susţine că a învăţat de pe internet cum funcţionează lemnul ca şi combustibil pentru maşină. După două luni de studiu, pornind de la documente din 1939, a înţeles conceptul şi apoi realizarea lui a fost floare la ureche.
Îşi ataşează o sobă de maşină
A ataşat o sobă pe lemne şi o canistră din metal în spatele maşinii sale şi le-a conectat la motor. Gazul emis de arderea lemnului ajunge în canistra de metal, unde e filtrat, răcit şi apoi pompat motorului.
În acest fel, maşina lui consumă cam 18 kg de lemne la 100 km, iar costurile lemnului sunt mult mai mici decât ale benzinei, ajungând să plătească cam jumătate din suma pe care ar fi dat-o pe combustibil. În plus, în funcţie de calitatea lemnului folosit, maşina poate atinge şi până la 80 km/h.
Totuşi, folosirea acestor sisteme alternative e ilegală în Ucraina, dacă nu sunt înregistrate şi aprobate, deoarece se consideră că prezintă un pericol atât pentru şoferii maşinilor, cât şi pentru cei din jur. Fapt pentru care un alt ucrainean spune că şi-a făcut instalaţia direct în portbagaj, ca să nu aibă probleme cu poliţia.