,A fost o discuție cu Administrația Penitenciarelor pentru a include deținuți în proiectele de drumuri. Drumul Expres Bacău-Piatra Neamț a fost primul proiect în care am inclus această posibilitate, urmând ca antreprenorul care își asumă să folosească forța de muncă a celor din penitenciare să primească și un punctaj”, a explicat directorul general CNIR, Gabriel Budescu.
„Am prevăzut totul în documentație, iar dacă Agenția Națională pentru Achiziții Publice, ANAP. va valida, acesta va fi primul contract. Personalul de la Administrația Penitenciarelor va răspunde de transportul pe șantier și pază. Deținuți vor primi zile de libertate și bani”, a precizat Budescu.
Oficialul CNIR a subliniat că „nu-i obligă nimeni să vină“, dar „deținuții care au făcut treabă își doresc să lucreze pe șantiere pot continua și după liberare, reintegrați și calificați, ca angajați ai constructorilor”.
Au mai fost șantiere unde s-au folosit deținuți, unul dintre acestea fiind modernizarea DN 29 D Botoșani-Ștefănești, și așa ajutăm la reintegrarea în societate a acestora.
Prin această mișcare, se încearcă acoperirea unui deficit de forță de muncă pe șantiere.
La licitația pentru Drumul Expres Bacău-Piatra Neamț, CNIR a inclus în criteriile de atribuire punctaj de 6% pentru creșterea incluziunii sociale.
De asemenea, alte trei procente (din totalul de 6% pentru creșterea incluziunii sociale) vor fi acordate antreprenorului care încadrează și califică la locul de muncă persoane private de libertate
Contractul de peste 6 miliarde lei pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Bacău – Piatra Neamț a fost publicat luni, 23 decembrie 2024 în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene urmând să fie vizibil și în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Termenul pentru depunerea ofertelor este 18 februarie 2025.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro