MENIU CAUTĂ
11 Iul. 2018 16:02 , de Daniel Ionașcu

Studiu Kaspersky: Două treimi dintre europeni suferă de stres cibernetic

Distribuie

Două treimi dintre europeni suferă de stres cibernetic, în condițiile în care avalanșa de știri privind breșele de securitate și presiunea de a gestiona mai multe conturi online cauzează un nivel ridicat de stres în rândul populației, arată un studiu realizat de către producătorul de antiviruși electronici Kaspersky Lab.

În urma studiului, realizat în Europa, s-a constatat că:

  • 63% dintre persoane recunosc că sunt stresate de știrile despre breșe de date;
  • 72% dintre persoane dezvăluie faptul că numărul mare de parole pe care trebuie să le gestioneze le provoacă stres;
  • 70% dintre respondenți se simt stresați când vine vorba de protejarea dispozitivelor;
  • 62% sunt copleșiți de cantitatea de informații sensibile pe care le dețin.

'Acest nivel de stres este justificat, având în vedere că 59% dintre utilizatori se așteaptă să se confrunte cu o problemă de securitate cibernetică în următoarele 12 luni, iar 54% recunosc că au fost victimele unui incident în ultimii cinci ani', se arată într-un comunicat al Kaspersky.

„Infracționalitatea cibernetică și relatarea poveștilor victimelor în mass-media fac oamenii mai conștienți de riscurile la adresa lor și, pe măsură ce amenințarea devine mai răspândită, este și mai ușor pentru oameni să prevadă impactul pe care o scurgere de date ar putea să-l aibă asupra lor personal.

Acest lucru înseamnă o creștere semnificativă a nivelului de cortizol, deoarece frica de pericol conduce la stres.

Prin urmare, orice tip de atac, fie că este vorba de unul de amploare, la adresa unui stat național, fie de un atac împotriva unei companii, înseamnă că sentimentele de nesiguranță și vulnerabilitate sunt intensificate, pe măsură ce perspectiva unui pericol real și iminent este exacerbată', spune psihologul Boris Charpentier.

Scade încrederea în companiile de tehnologie

Mai mult, acesta afirmă că, pe fondul nivelului ridicat de stres, se înregistrează scăderea încrederii în organizații și tehnologie pentru a proteja datele.

Kaspersky Lab a întrebat participanții în ce aplicații au avut cea mai puțină încredere că le protejează datele. Acestea sunt rețelele de socializare (32%) și aplicațiile de mesagerie (25%).

Cele mai de încredere au fost categorisite aplicațiile pentru schimbul de fotografii, cele pentru servicii moderne de transport și aplicațiile muzicale, căci mai puțin de 10% dintre oameni le-au indicat ca fiind îndoielnice.

Cea mai populară rețea de socializare este Facebook, iar cele mai populare aplicații de mesagerie sunt WhatsApp, Facebook Messenger, iMessage și WeChat.

Cele mai folosite aplicații foto sunt Instagram și Flickr, iar cele mai folosite aplicații de ride sharing la nivel mondial sunt Uber, Lyft, Didi Chuxing, Grab, Ola și Taxify.

În fine, cele mai populare aplicații muzicale sunt Spotify, Apple Music, dar și YouTube.

Jumătate își dau parolele iubitelor/iubiților

Studiul mai arată că 56% dintre europeni au încredere să dea partenerilor de viață datele de conectare la dispozitivele lor.

În același timp, doar 11% dintre respondenți ar avea încredere într-o soluție de management de parole, în ciuda faptului că oamenii se dovedesc în mod constant o verigă slabă în ceea ce privește securitatea.

Ce să faci ca să îți protejezi datele

„Oamenii încep să se simtă copleșiți de cantitatea de informații care există despre ei în mediul online și se întreabă dacă sunt sau nu protejate în mod adecvat. Dacă nu știu cum să ia măsuri pentru a le proteja, această lipsă de acțiune poate duce la stres.

Sfatul meu este să țineți datele sub control și să diminuați cât mai mult posibil riscurile, printr-un comportament adecvat privind siguranța cibernetică – setați parole complexe și unice, instalați soluții de securitate cibernetică, evitați să dați click pe link-uri nesolicitate și să vă conectați la rețele Wi-Fi nesecurizate și descărcați aplicații numai din surse de încredere', spune Bogdan Pismicenco, manager de vânzări al Kaspersky Lab pentru România, Bulgaria și Republica Moldova.

Studiul a fost efectuat de compania de cercetare Opinion Matters în perioada 23 mai – 3 iulie 2018, în rândul a peste 5.000 de angajați care utilizează computere, din Franța, Germania, Italia, Spania, Danemarca și Olanda.

Urmareste cel mai nou VIDEO incarcat pe libertatea.ro
Horoscop, marți, 13 noiembrie 2018
Loading...
Comentarii