Săptămânile acestea au apărut mai multe videoclipuri în care clienții ling capacele sticlelor de sos de soia de pe mese și mânjesc cu salivă mâncarea care trece pe lângă ei în restaurantele kaitenzushi (sushi pe bandă rulantă).
Lanțurile de restaurante încearcă să își restabilească reputația de igienă, chiar dacă acest lucru înseamnă să elimine principala lor atracție.
Choshimaru, care operează restaurante în zona metropolitană din Tokyo, a declarat recent că benzile sale transportoare se vor opri, obligând personalul să livreze comenzile manual, după apariția unui clip în care un client punea un chiștoc de țigară într-un recipient cu ghimbir murat.
Ca răspuns, personalul restaurantului a început să ducă condimentele și ustensilele la mese de fiecare dată când un nou grup de clienți lua loc.
Dar apoi Choshimaru a făcut un pas mai departe și a anunțat că, pentru moment, benzile transportoare din toate cele 63 de restaurante ale sale vor fi oprite, clienții fiind nevoiți să aștepte ca personalul să le aducă comenzile direct la masă.
Deși această mișcare a eliminat elementul distractiv, firma a motivat că absența zecilor de farfurii care își fac drum prin restaurant pe o bandă rulantă va face practic imposibil ca farsorii să interfereze cu comenzile altor clienți.
Industria kaitenzushi, cu o valoare estimată 5,4 miliarde de dolari în 2021, a fost grav afectată de valul de videoclipuri virale care arată clienți care ling sticlele de sos comune, care ung cu wasabi mâncarea în timp ce aceasta trece pe lângă ei, care stropesc sushi cu dezinfectant pentru mâini și care fură farfurii cu mâncare destinată altor mese.
Incidentele au făcut ca acțiunile Sushiro, liderul industriei, să se prăbușească și au determinat operatorii să regândească modul în care își servesc preparatele.