Cuprins:
Este a treia generație a sistemului fuel-cell Toyota, promițând costuri reduse la jumătate față de versiunea anterioară.
Toyota descrie noul sistem ca fiind „o schimbare semnificativă”. Compania japoneză a finalizat recent dezvoltarea acestei tehnologii, care se încadrează în strategia sa multi-energie, cu accent pe hidrogen.
Ce îmbunătățiri are noul sistem fuel-cell pe hidrogen de la Toyota
Noua generație aduce progrese importante în performanță și eficiență. Toyota susține că fiabilitatea sistemului este acum comparabilă cu cea a motoarelor diesel.
De asemenea, eficiența consumului de combustibil a crescut, iar costurile au fost reduse semnificativ.
Toyota intenționează să introducă acest sistem nu doar în vehiculele de pasageri, ci și în cele comerciale grele.
Lansarea pe piețele din Japonia, Europa, America de Nord și China este planificată pentru perioada de după 2026.
Prima generație de automobile fuel-cell Toyota a debutat în 2014 cu modelul MIRAI. De atunci, s-au vândut 28.000 de unități.
Toyota anunță lansarea oficială a sistemului pe 19 februarie
Durabilitatea noului sistem a fost dublată, fiind acum comparabilă cu cea a motoarelor diesel.
Eficiența combustibilului a crescut de 1,2 ori, permițând o autonomie de croazieră cu 20% mai mare. Designul nu necesită întreținere, reducând costurile operaționale.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_daa836a015e991caa1bed8ee70b2a342.jpg)
Sistemul FC de a treia generație poate fi instalat în vehicule comerciale, autoturisme și aplicații staționare.
Pentru vehiculele grele, oferă durabilitate și putere mare, fiind totodată mai compact și mai ușor de integrat.
Deși Toyota nu a oferit detalii specifice despre prețurile viitoarelor modele, actualul Mirai costă aproximativ 66.000 de euro, comparabil cu vehiculele premium pe benzină sau electrice.
Toyota pregătește o prezentare oficială a sistemului pe 19 februarie, în cadrul unei expoziții dedicate tehnologiilor cu hidrogen din Tokyo.
Cu îmbunătățiri în eficiență, durabilitate și costuri, această inovație ar putea juca un rol crucial în tranziția către un transport mai ecologic și sustenabil.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_a25ef83be6cf74a4c636b5a407f5e198.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_d06bd5e6affed972a4e04d96acea21e2.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_1670b4f7a2c7f914146926dad0c1165d.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_d4d882f28c88e0425df140c97609ddde.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_c92b13e8f3a06c79355a674a87e41c50.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_abb79e55a53807b7234568fd0c991b14.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_fc8e66baa8339fed7d3d6e8479062906.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_d879aedb07b38409d87aeb354e060f41.jpg)