Florentina C., Bucuresti: Am incheiat un contract de vanzare-cumparare la notariat, insa nu stiu daca actele care au stat la baza incheierii acelui contract sunt sau nu false?
Cand ati incheiat contractul de vanzare-cumparare cu privire la apartamentul in cauza trebuia sa faceti verificarile cu privire la dreptul de proprietate al vanzatorului. In principiu, acesta trebuie sa fie titularul rolului fiscal si sa aiba impozitele achitate la zi, ceea ce reiese din certificatul fiscal emis de Administratia financiara a sectorului in raza caruia se afla apartamentul; de asemenea, puteau fi facute verificari la Biroul de carte funciara, de pe langa judecatoria sectorului respectiv, aflandu-se in acest mod daca vanzatorul este intr-adevar proprietarul apartamentului si daca asupra acestuia este inscris vreun drept de garantie reala imobiliara (ipoteca). Se mai puteau face si alte verificari, de exemplu la Serviciul de evidenta a proprietatii, din cadrul primariei. Acum, dupa incheierea contractului, puteti sa faceti toate aceste demersuri, mai ales ca va trebui sa intabulati dreptul de proprietate obtinut si sa va deschideti rol fiscal, dar daca vor fi probleme, singura cale ramasa deschisa este instanta de judecata. Este util ca pentru aceste chestiuni, mai ales daca aveti suspiciuni cu privire la validitatea actelor, sa va adresati unui avocat.