Primăria Capitalei precizează că mai rămân închise două tronsoane, iar autobuzele care circulau în zonă îşi reiau traseul, unele dintre ele având traseu modificat. Circulaţia în zona Eorilor a fost oprită în urmă cu trei luni, după ce carosabilul s-a surpat ca urmare a lucrărilor de la magistrala 5 de metrou.
Metrorex a anunţat, luni, redeschiderea circulaţiei rutiere pentru transportul în comun şi pentru autovehiculele cu sarcina pe osie mai mică de 3.5 tf., între Splaiul Independenţei şi Facultatea de Medicină Carol Davila, pe bd. Eroilor şi bd. Eroii Sanitari, potrivit b365.ro.
Conform Primăriei Capitalei, traficul se va desfasura în dublu sens pe bulevardul Eroilor, până la intersecţia cu bulevardul Eroilor Sanitari şi în continuare pe bulevardul Eroilor Sanitari.
În zonă a fost instalat temporar un semafor cu comandă manuală la trecerea de pietoni de pe bulevardul Eroilor Sanitari, din vecinatatea intrării la Universitatea de Medicina si Farmacie.
Rămân închise tronsonul din bulevardul Eroilor, cuprins intre bulevardul Eroilor Sanitari si strada Carol Davila şi tronsonul din bulevardul Eroilor Sanitari, cuprins intre bulevardul Eroilor si Piata Operei.
În luna decembrie a anului trecut, din cauza lucrărilor executate la tunelurile de metrou din zona Eroilor, asfaltul s-a lăsat cu câţiva centimetri, provocând intreruperea traficului rutier în zonă. 14 persoane au fost atunci evacuate din case. Locatarii s-au întors acasă după 70 de zile de „exil”, timp în care au stat la hotel sau la rude.
Citește și: EXCLUSIV | S-au întors din ”exil” după 70 de zile. Viața sinistraților de la Eroilor reintră în normal
Libertatea a relatat, luna februarie, despre măsurile incredibile luate de autorități în blocurile evacuate din zona Eroilor. Astfel, oamenii alungați din casele lor în urma greșelii unor muncitori aveau dreptul de a intra în propriile locuințe numai însoțiți de un polițist sau de un jandarm și numai după ce au fost înregistrați în registrul de la intrarea în bloc.
Cum putea fi evitată surparea carosabilului
Surparea terenului de deasupra Magistralei 5 de metrou ar fi putut fi evitată dacă se folosea metoda românească de îngheţare a pământului, înainte de a începe săparea tunelului. Metoda, brevetată la noi, a fost folosită în 1982 la săparea tronsonului 2 de metrou, în zonele Titan şi Constantin Brâncoveanu.
Inginerul Negu Florea, fost director al Institutului de Proiectări Miniere, a prezentat în ianuarie pentru Libertatea, metoda prin care a fost săpat tunelul, fără a fi afectat terenul.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro