„S-a aprins ceva in cabina!”
Procurorii si politistii care se ocupa de caz nu au aflat cum a fost posibil ca un TIR plin cu o substanta periculoasa sa porneasca intr-o cursa neautorizata, cu un sofer care nu era deloc pregatit. Mai mult, Florin Marcu nici macar nu era angajatul transportatorului. Patronul firmei Mih Trans, Mihai Guna, il imprumutase, pur si simplu, pe soferul Marcu de la firma lui Ionut Neagoe, in spatele caruia se spune ca s-ar afla fratii Mihailescu, fostii patroni ai clubului de fotbal Extensiv. Procurorii au inceput deja verificarea celor doua firme si a societatii SC Agricola Besarsem Piatra Neamt, beneficiara marfii. Curios este si faptul ca la iesirea din combinat a fost trecut in registre numai numarul de inmatriculare al camionului, nu si cel al remorcii.
La Mihailesti este insa cheia intregului caz. Dincolo de toate neregulile legate de transport, acolo s-a intamplat ceva care a declansat cea mai cumplita tragedie rutiera inregistrata pe soselele din Romania. Sotia lui Florin Marcu a spus ca in dimineata fatidica barbatul ei a sunat-o si i-a spus ca „ceva s-a aprins in cabina”. Acelasi lucru i l-a spus unuia dintre colegi, pe care l-a rugat sa ia legatura cu Guna. soferul nu a spus nimanui ca TIR-ul era rasturnat, ci doar ca arde. Apoi, Marcu a pornit spre casa sefului de post din Mihailesti. Cei doi au venit la camion.
Potrivit procurorilor, incendiul a inceput in zona cabinei si a motorului camionului. O posibila cauza ar fi o problema la sistemul electric. Autovehiculul era relativ nou, cumparat in leasing. Anchetatorii spun ca au demonstrat ca au fost doua explozii, inregistrate de statia seismica Istrita, la un interval de 52 de secunde.
Zona trebuia evacuata
Desi au pierdut sapte oameni la datorie, care au fost inaintati in grad post-mortem, pompierii militari sunt acum anchetati cu privire la modul in care au intervenit. Generalul Vladimir Secara, seful pompierilor din tara, a declarat ca oamenii lui nu au gresit cu nimic, ca era obligatia lor sa fie acolo. in plus, generalul sustine ca pompierii stiau ca in camionul in flacari este azotat de amoniu si ca acesta putea sa explodeze in orice clipa. Un lucru e cert: zona trebuia evacuata. La doi pasi de Tir se aflau trecatori, localnici, ziaristi. Generalul Secara spune ca evacuarea zonei era treaba Politiei, nu a Pompierilor. Masurile care trebuie luate in caz de accident chimic se intind pe pagini intregi de reglementari. Din pacate, nimeni nu s-a gandit sa ii protejeze pe oamenii care nu aveau ce cauta in zona. in mod normal ar fi trebuit alertate toate autoritatile publice. Acestea erau obligate sa asigure zona pe o distanta dictata de gravitatea situatiei.
TIR-ul a ars insa nestingherit 50 de minute, facand dezastrul inevitabil. Realitatea trista e numarul victimelor, ar fi fost mai mic.
Pe lista mortilor sunt 16 nume
Soferul camionului: Marcu Florin, 36 ani
Pompieri militari: Capitan Mihalache Doru – Mihai, 33 ani, Sergent Necula Romeo, 35 ani, Fruntas Stan Liviu, 23 ani, Soldat Medeleanu Georgian, 21 ani, Soldat Jianu Nicolae, 25 ani, Soldat Oprea Florin – Valentin, 21 ani, Soldat Manta Valentin – Cezar, 21 ani,
Ziaristi: Popescu Elena, 26 ani, Barbu Ionut, 25 ani
Localnici sau trecatori: Pelmus Daniel, Ionescu Rica, Tudose Ion, 32 ani, serbu Emil, Simion Camelia, Magearu Mihai
Vezi rezultatele alegerilor prezidențiale – turul 1 și află când este turul al doilea al votului pentru președinție!