Producătorul suedez Volvo Trucks, al doilea producător mondial de profil, va lansa o gamă întreagă de camioane electrice din anul 2021, un nou pas către electrificarea transportului și eliminarea combustibililor fosili.

Compania testează acum modelele Volvo FH, Volvo FM și Volvo FMX, acestea urmând să fie folosite în transportul de marfă și în construcții.

Acestea vor avea o capacitate maximă de transport de 44 de tone. În funcție de configurația bateriilor, vehiculele vor putea rula până la 300 de kilometri.

Distanța nu este însă foarte mare. Spre exemplu, autoturismul Tesla Model S are ca variantă de top opțiunea de a rula aproape 650 de kilometri.

Vânzările vor începe anul viitor, iar producția pe scară mare va demara din 2022.

“Prin creșterea rapidă a numărului de camioane electrice vrem să ajutăm clienții noștri să-și îndeplinească ambițiile lor privind sustenabilitatea. Suntem determinați să continuăm trecerea industriei noastre către un viitor sustenabil‟, a declarat Roger Alm, președintele Volvo Trucks.

Alte modele au fost lansate din 2019

Volvo Trucks a început producția modelelor Volvo FL Electric și Volvo FE Electric încă din 2019. Acestea sunt destinate operațiunilor de distribuție din marile orașe. În America de Nord, modelul Volvo VNR Electric, un model pentru transport regional de marfă, va intra în vânzare din data de 3 decembrie.

VIDEO | Imagini incredibile de la o nuntă cu mii de invitați, organizată în secret, la o sinagogă din New York
Recomandări
VIDEO | Imagini incredibile de la o nuntă cu mii de invitați, organizată în secret, la o sinagogă din New York

Volvo Trucks estimează că va pune în vânzare modele pe hidrogen după 2025, obiectivul companiei fiind ca până în 2040 întreaga sa gamă să conțină doar modele eco.

Diferența față de mașinile Volvo

Volvo Trucks este al doilea producător de camioane din lume, după Daimler, producătorul camioanelor și autobuzelor Mercedes, potrivit Statista.com.

Alți producători mari din domeniu sunt grupul Volkswagen, care deține mărcile MAN și Scania, dar și producătorul american Paccar – care deține brandurile Kenworth, Peterbilt și DAF.

Volvo Trucks este o companie diferită de producătorul de autoturisme Volvo, acesta din urmă fiind deținut de grupul auto chinez Geely.

Citeşte şi:

Familia românească în pandemie: pumni şi violuri. Cum a afectat izolarea victimele violenței domestice

Comisia Europeană a semnat contractul pentru 300 de milioane de doze de vaccin anti-COVID dezvoltat de Pfizer

Mitică Dragomir a dat lovitura în plină pandemie COVID-19! Afacerea de lux pentru care a muncit neplătit
PARTENERI - GSP.RO
Mitică Dragomir a dat lovitura în plină pandemie COVID-19! Afacerea de lux pentru care a muncit neplătit
Decizie ȘOCANTĂ luată de Carmen Bejan, studenta criminală de la Medicină, în pușcărie. Ce se va întâmpla cu tatăl...
PARTENERI - PLAYTECH
Decizie ȘOCANTĂ luată de Carmen Bejan, studenta criminală de la Medicină, în pușcărie. Ce se va întâmpla cu tatăl...
Horoscop 23 noiembrie 2020. Taurii au parte de o pauză adevărată, care îi poate ajuta să se refacă
HOROSCOP
Horoscop 23 noiembrie 2020. Taurii au parte de o pauză adevărată, care îi poate ajuta să se refacă
Familiile morților de Covid-19, obligate de angajații spitalului să cumpere sicrie de peste 1.000 de lei
Știrileprotv.ro
Familiile morților de Covid-19, obligate de angajații spitalului să cumpere sicrie de peste 1.000 de lei
Scene interzise cardiacilor. Mai multe vedete, orgie greu de imaginat. Cum au fost surprinse
Telekomsport
Scene interzise cardiacilor. Mai multe vedete, orgie greu de imaginat. Cum au fost surprinse