Lucrările la tronsonul de autostradă cuprins între Comarnic şi Braşov ar trebui să înceapă în curând, iar preţul total pe care statul român îl va plăti pentru cei 55 de kilometri va fi de 4,8 miliarde de euro. Asta înseamnă aproximativ 80 de milioane de euro pe kilometru. Costul foarte mare este justificat de autorităţi ca fiind normal pentru o porţiune de drum construită prin munte şi care va avea multe tunele. Potrivit Băncii Mondiale, acesta este însă cel mai mare preţ plătit de o autoritate sau de o companie pentru un kilometru de şosea în Europa. Spre exemplu, în Franţa, un kilometru costă 18 milioane de euro, iar tunelul de pe Artera 17, care face legătura între Dresda (Germania) şi Praga (Cehia) şi se întinde pe 15,6 kilometri, a costat 226 de milioane de euro. Libertatea vă arată şi alte tronsoane din lume şi vă spune câţi bani s-au plătit pentru ele!
Comarnic – Braşov
– 55 de kilometri
– construită până în 2014
– costul total, în 30 de ani, va fi de 4,8 miliarde de euro
– Aproape 80 de milioane de euro pe kilometru
Austriecii au tunele ieftine
– Tunelul Lainberg are o lungime de 2.402 metri şi a fost construit pe autostrada A9 Pyhrn. A costat 22,5 milioane de euro, adică 9,3 milioane/km.
– Tunelul Bosruck e o lucrare începută luna trecută. Va avea 5,5 km şi va costa 130 de milioane de euro. Pentru un kilometru se vor plăti 23 de milioane de euro.
Toţi angajaţii Bechtel, concediaţi
Cartel Alfa a anunţat că toţi cei 1.933 de angajaţi ai firmei Bechtel, care construieşte Autostrada Transilvania, vor fi concediaţi, începând cu data de 5 martie anul acesta. Compania spune că statul îi datorează aproximativ 160 de milioane de euro, şi prin urmare nu mai poate continua lucrările la autostradă.
Germania, 14 milioane €/km
Tunelul care face legătura între Dresda (Germania) şi Praga (Cehia) se întinde pe 15,6 kilometri şi a costat 226 de milioane de euro. În final, un kilometru va costa 14 milioane de euro.
Croaţia, 17 milioane €/km
Tunelul Brinje, Croaţia, are 1.504 m şi se află pe autostrada Zagreb-Split. A costat 25,45 de milioane de euro, ceea ce înseamnă 17 milioane de euro pe km.
China, 16,2 milioane €/km
Autostrada Qinling-Zhongnanshan din China are o lungime de 18,02 kilometri şi a costat 293 de milioane de euro, adică 16,2 milioane de euro pe km.