Temele de vacanță vor deveni facultative

Potrivit proiectului, în vacanțe elevii nu vor mai avea teme obligatorii. Articolul 4 precizează:

  • „(1) În perioada vacanțelor, de regulă, nu se vor da teme pentru acasă pentru elevii din învățământul primar și gimnazial.”
  • „(2) Temele de vacanță sunt teme de tip suplimentar.”

Conform articolului 2, „tema suplimentară […] este facultativă”, ceea ce înseamnă că elevii nu sunt obligați să o realizeze.

Concret art. 2 prevede: „Tema pentru acasă este necesar să fie stabilită diferențiat, după cum urmează: (1) Tema obligatorie, are un nivel mediu de dificultate, pentru toți elevi clasei.

(2) Tema suplimentară care este facultativă, cu caracter general sau individual-diferențiată, pentru activități de recuperare sau de pregătire pentru performanță.”

Cât timp pot petrece elevii făcând teme

Proiectul limitează strict timpul zilnic necesar temelor obligatorii, pentru a preveni supraîncărcarea elevilor:

La nivelul învățământului primar, timpul total alocat […] va fi de maximum 1 oră.” – Art. 3, alin. 2.

Practic, elevii din clasele I până la a IV-a ar trebui să petreacă maxim o oră pe zi pentru rezolvarea temelor.

Pentru gimnaziu și liceu, „temele obligatorii pentru acasă nu pot depăși 2 ore.”, conform Art. 3, alin. 4.

Mai exact, elevii de la clasa a V-a până la terminarea liceului ar trebui să aloce maxim două ore pe zi pentru teme.

În plus, la clasa pregătitoare „nu se dau teme pentru acasă.”, precizează Art. 3, alin. 1.

Temele de vacanță vor fi opționale. Cât ar trebui să petreacă un elev rezolvând temele

Directorii și diriginții, obligați să monitorizeze temele

Proiectul introduce responsabilități clare pentru conducerea școlilor:

  • Directorul trebuie „să monitorizeze și să ia măsuri pentru respectarea prevederilor” privind timpul maxim al temelor, pe baza feedbackului elevilor și părinților, conform Art. 3, alin. 3.
  • Dirigintele are obligația să monitorizeze temele și „să informeze directorul […] care dispune măsuri în vederea respectării prevederilor alin. (4)”, prevede Art. 3, alin. 5, din proiectul de lege.

Feedback anual obligatoriu

Pentru prima dată, elevii și părinții vor da feedback obligatoriu despre utilitatea și volumul temelor:

„Anual se va colecta feedbackul elevilor și al părinților față de utilitatea și eficiența temelor pentru acasă.”, potrivit Art. 10, alin. 1, din proiect.

Consiliile de administrație ale școlilor vor analiza feedbackul și „vor lua măsuri […] pentru eficientizarea educației prin teme”, se precizează în Art. 10, alin. 2.

De ce sunt necesare schimbările

Ministrul Educației a declarat recent că temele ar trebui reduse pentru a evita frustrarea elevilor:

„Toată lumea să știe că temele ar trebui să fie în jur de 2 ore […] elevul și-ar face cu mai mult drag o temă mai scurtă decât […] cu supărare și cu nemulțumire, și cu frustrare.”, a spus acesta conform Edupedu.

De asemenea, Daniel David afirma în iunie că profesorii care dau prea multe teme „merită să fie atenționați”, precizând că nerespectarea regulamentului poate atrage sancțiuni administrative.

Noul proiect de ordin  ar înlocui vechiul ordin din 2016 și aduce reguli clare, menite să reducă suprasolicitarea elevilor, să crească eficiența învățării și să întărească relația familie–școală.

Abonați-vă la ȘTIRILE ZILEI pentru a fi la curent cu cele mai noi informații.
ABONEAZĂ-TE ȘTIRILE ZILEI
Urmărește cel mai nou VIDEO
Comentează
Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.